یکشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۲ / ۰۸:۱۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۳۲۵۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

مجهزترین واحد بسته بندی چای کشور درمنطقه ویژه اقتصادی سرخس افتتاح شد

مجهزترین واحد بسته بندی چای صادراتی کشور روز شنبه با برگزاری آیینی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس وابسته به آستان قدس رضوی افتتاح شد.

 مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در آیین بهره برداری از این واحد گفت: این واحد با بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی برای 35 نفر ایجاد شده است.

ˈمحمد مهدی مروج الشریعهˈ افزود: ظرفیت تولیدی این واحد، سالانه بسته بندی بیش از سه هزار تن چای صادراتی با استفاده از مجهزترین دستگاه های مربوطه است.

وی بیان کرد: این واحد، محصول چای با برند ˈشاه پسندˈ را بسته بندی و به کشورهای عراق، آسیای مرکزی و افغانستان صادر می کند.

مروج الشریعه ادامه داد: با توجه به حمایت های همه جانبه دولت و امیدی که در دل صاحبان صنایع و سرمایه گذاران در همه کشور بویژه در منطقه ویژه اقتصادی سرخس به وجود آمده است، این منطقه در آینده نزدیک به قطب بزرگ صادرات کالا در کشور تبدیل خواهد شد.

او اظهار امیدواری کرد که با حمایتهای دولت، منطقه ویژه اقتصادی سرخس به قطب صادرات کالا از شمال شرق کشور تبدیل شده و با ظرفیتهایی که وجود دارد، بتواند به عنوان مرکز مبادلات بین المللی کشورهای عضو اکو ایفای نقش کند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: همجواری با کشورهای حوزه CIS و شمال قفقاز در مسیر جاده ابریشم، می تواند به احیای محور ترانزیتی شرق کشور کمک کند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری عظیم و اقدامات زیربنایی آستان قدس رضوی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس، گفت: با توجه به موقعیت خاص استراتژیک و اقلیم مناسب سرخس، در آینده نزدیک این منطقه به قطب صادرات و تولید در خاورمیانه تبدیل می شود.

مروج الشریعه اظهار داشت: امکانات منحصر بفرد زیربنایی نیز یکی از ظرفیتهای فوق العاده این منطقه برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی به شمار می آید.

وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس در سال 1375 با حضور رهبران و نمایندگان بیش از 100 کشور جهان آغاز به کار کرد و گمرک آن نیز در سال 1380 راه اندازی شد.

منطقه سرخس به دلیل موقعیت ممتاز جغرافیایی، نقطه اتصال بین آسیای مرکزی با کشورهای حوزه خلیج فارس در جنوب ایران و آبهای آزاد، اروپا در غرب و کشورهای افغانستان و پاکستان در شرق به شمار می رود.

 

 

 

 

ایرنا

(یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲) ۰۸:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها