سه شنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۲ / ۱۳:۴۳
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۴۳۱۴۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

رویکرد دوباره تاجران هندی چای به بازار ایران

روزنامه هندی «دِ هندو» در گزارشی نوشت: پس از توافق هسته‌ای ایران با غرب، حواس صادرکنندگان هندی چای به بازار ایران معطوف شده است و این افراد نسبت به افزایش تجارت با ایران محتاطانه خوش‌بین هستند.

به نقل از دِ هندو، صادرکنندگان هندی چای محتاطانه در مورد فرصت‌هایی که احتمالا در بازار چای ایران در پی توافق هسته‌ای ایران و غرب پدیدار خواهد شد، خوش‌بین هستند.

بر اساس این گزارش، صادرات چای هند به ایران پس از کاهش شدید در سال 2010، اخیرا افزایش یافته است. این افزایش پس از اینکه دولت هند مکانیزم پرداخت جایگزین بر اساس روپیه را ایجاد کرد، آغاز شد. بر اساس این مکانیزم، 5 بانک ایرانی می‌توانند اعتبارنامه برای تجار بگشایند و با بانک یوسی‌اُ نقل و انتقال بانکی داشته باشند.

دهلی‌نو صادرات چای خود به ایران را از 1.5 میلیون کیلوگرم در سال 2003 به 14.5 میلیون کیلوگرم در سال 2008 افزایش داد، اما این رقم در سال 2010 به علت تحریم‌ها و مشکلات پرداخت حدود 3 میلیون کیلوگرم کاهش یافت.

مناجات داسگوپتا دبیرکل انجمن چای هند در این‌باره گفت: «آخرین آمارها نشان می‌دهد که در بازه زمانی ژانویه تا جولای 2013 (دی 91 تا تیر 92)، هند 10.8 میلیون کیلوگرم چای به ایران صادر کرده است. دهلی‌نو در مدت مشابه سال گذشته 3.5 میلیون کیلوگرم چای به ایران فروخته است.»

بر اساس این گزارش، به دنبال توافق هسته‌ای ایران که مبادلات تجاری بین‌المللی با ایران را کاهش می‌‌دهد، صادرکنندگان هندی مواظب هستند شاید رقابت برای حضور در بازار ایران هم‌اکنون شروع شده باشد.
(سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲) ۱۳:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها