دوشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۴ / ۰۹:۰۳
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۶۱۴۶۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

رونق بازار آجیل و خشکبار با افزایش صادرات

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل با اشاره به بهبود شرایط بین‎‌المللی گفت: لغو تحریم‎ها موجب افزایش صادرات آجیل و خشکبار شده است.

مصطفی احمدی رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل تهران ، با اشاره به رکود در بازار داخلی گفت: خوشبختانه پس از رفع تحریم‎ها شرایط صادرات بهتر شده است.

وی افزود: اقلامی مانند پسته، کشمش و مغزهای تخمه‌جات مختلف از ایران به سایر کشورها صادر می‎شود و امیدواریم با بهبود شرایط شاهد افزایش صادرات آجیل و خشکبار باشیم.

احمدی با اشاره به ثبات قیمت آجیل و خشکبار گفت: قیمت‎ها در مقایسه با ابتدای سال تغییری نکرده است.

به گفته رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با توجه به اینکه تولید خشکبار بیش از مصرف است با افزایش صادرات شاهد رونق بازار خواهیم بود البته ممکن است افزایش صادرات منجر به کاهش جنس در بازار داخلی و افزایش قیمت شد که مسئولان باید این موضوع را مدیریت بکنند.

وی به کشورهای مقصد صادرات آجیل و خشکبار اشاره کرد و گفت: هم اکنون بسیاری از کشورهای دنیا مانند آمریکا، اروپا، آفریقا، ژاپن، چین و کشورهای عربی مشتری آجیل و خشکبار ایرانی هستند.

وی ادامه داد: در میان آجیل و خشکبار بادام هندی 100 درصد وارداتی است چرا که در داخل تولید نمی‎شود همچنین در برخی اقلام مانند بادام درختی و تخم کدوی مرمری با توجه به اینکه تولید جوابگوی مصرف نیست ناچار از واردات هستیم.

احمدی با اشاره به قیمت آجیل و خشکبار صادراتی گفت: با توجه به اینکه به کشورهای مختلف اقلام متفاوتی صادر می‎شود قیمت آجیل و خشبکار صادراتی با یکدیگر متفاوت است چرا که به عنوان مثال ژاپن مشتری پسته دهن بسته ایران است در حالی که هند خریدار بهترین پسته اکبری ایران است و همین امر موجب تفاوت قیمت می‌شود. . / باشگاه خبرنگاران جوان
(دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴) ۰۹:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها