یکشنبه / ۳ آبان ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۵
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۶۱۲۸۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

کشف ۱۲هزار تن خشکبار و میوه قاچاق در ۴ماه

مدیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت گمر کشورمان اعلام کرد:‌ بیش از ۱۲ هزار تن خشکبار و میوه قاچاق ترانزیتی در ۴ماه اخیر کشف شد.

علیرضا دشتانی  گفت، خردادماه امسال قاچاق میوه و خشکبار در ترانزیت گزارش شد، که این موضوع به طور ویژه با گمرکات اجرایی پیگیری شد و اواخر خرداد و اوایل تیرماه این محموله ها در مرز بازرگان کشف شد.

دشتانی افزود در مدت یک هفته 18 محموله قاچاق کشف شد، که شامل گردو، خشکبار و میوه بود که در مدت دو هفته به 37 محموله افزایش یافت.

به گفته این مقام مسئول، با هماهنگی صاحب کالا این محموله‌ها در داخل تخلیه می‌شد، به قصد این که از کشور خارج شود.

دشتانی با بیان این که حجم این کشفیات 814 تن بود افزود: به جز مرز بازرگان 16 محموله میوه قاچاق نیز در گمرک جلفا، شهید رجایی و باهنر کشف شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک ایران با بیان اینکه به علت احتمال وجود قاچاق،از تردد 26 کامیون از موارد مشابه همان شرکت حمل و نقل جلوگیری شد، گفت: با اقدامات سخت‌گیرانه مجبور به اخذ ضمانت‌نامه و حتی محدودیت استفاده از بن بیمه شدیم و اگر جلوی این محموله‌ها گرفته نشده بود، طبق برنامه، افراد سودجو قصد داشتند 650 کامیون با بیش از 12 هزار تن میوه و خشکبار قاچاق را در 2 ماه اول تابستان همزمان با ایام ماه مبارک رمضان در داخل توزیع کنند.

وی تأکید کرد: قاچاق این محموله‌ها به طور سازمان‌یافته طراحی شده بود و هنوز هم این جریان ادامه دارد، البته شیوه‌ کار شرکت‌ حمل و نقل و مسیرهای ترانزیتی تغییر می‌ کرد.

مدیرکل دفتر ترانزیت گمرک ایران با بیان اینکه یک ماه پیش نیز محموله قاچاق رصد و پیگیری شد، بیان داشت: این بار 14 کامیون حامل میوه در گمرک شهید رجایی توقیف شد. / فارس
(یکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴) ۰۹:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها