سه شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۷
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۵۵۷۶۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

هیچ ردی از روغن ‌پالم و خمیرمرغ در کرمانشاه نیست ‌

‌مدیرنظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه با اشاره به وجود 12 واحد توليد فرآورده‌های لبنی و نیز شش واحد فعال تولید سوسیس و کالباس در استان، اظهار کرد: این واحدها بصورت روزانه نظارت شده و تاکنون هیچ موردی از استفاده از روغن‌پالم در محصولات لبنی و یا خمیرمرغ در محصولات گوشتی گزارش نشده است.

سیدمحمود میرمعینی با بیان اینکه استفاده از روغن‌پالم در تولید محصولات ‌لبنی ممنوع است، اظهار کرد: تاکنون موردی از استفاده از این نوع روغن در تولید محصولات ‌لبنی استان گزارش نشده است.

میرمعینی افزود: روغن‌پالم درجه اشباع بالایی دارد که استفاده از آن در محصولات لبنی موجب افزایش گرفتگی عروق و سکته قلبی می‌شود.

وی در خصوص استفاده از خمیر‌مرغ در تولید فرآورده‌های گوشتی مانند سوسیس و کالباس نیز اظهار کرد: استفاده از خمیرمرغ نیز در تولید این محصولات ممنوع است و تمامی دستگاه‌های تولید خمیرمرغ در واحدهای تولید سوسیس و کالباس استان پلمب شده است.

مدیرنظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه با اشاره به وجود شش واحد فعال تولید سوسیس و کالباس در سطح استان اظهار کرد: این واحدها بصورت روزانه بازدید شده و مواد اولیه آنها نیز شامل گوشت، آرد و آرد سویا مورد بازدید قرار می‌گیرد.

میرمعینی در خصوص مباحث مطرح شده مبنی بر رفع ممنوعیت استفاده از خمیرمرغ در تولید فرآورده‌های گوشتی، اظهار کرد: در حال حاضر استفاده از خمیرمرغ ممنوع بوده و تاکنون در خصوص مجاز بودن استفاده از آن در تولید سوسیس و کالباس دستورالعملی صادر نشده است.

 

 

 

 

ایسنا

(سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳) ۱۳:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها