پنج شنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۸۶۲۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

شهر چیبا اولین شهر " دوست دار حلال" در ژاپن

شهر چیبا که در سی کیلومتری توکیو واقع شده، قصد دارد که اولین شهر حلال ژاپن لقب گیرد.

 شهرداری این شهر، این کار را برای جلب توریست های مسلمان از کشورهایی همچون مالزی و اندونزی صورت داده است. با این اقدام شهرداری چیبا، قرار است تمامی خدمات این شهر، بر طبق آموزه های حلال ساماندهی شوند. از جمله این اقدامات، تاسیس نخستین کارخانه تولید غذای حلال در این شهر است که قرار است انواع غذاهای حلال را تولید کند و در دسترس مسلمانان بازدید کننده از این شهر قرار دهد. آقای سانو چوهاچی، که مالک این کارخانه است گفته شرکتش نه تنها به تولید، بلکه تحقیق و چگونگی گسترش انواع غذاهای حلال هم خواهد پرداخت.
همچنین در دانشگاه بین المللی این شهر، یک کافه تریا کاملا حلال باز شده که در آن تمامی غذاها و نوشیدنی هایی که سرو می شود، حلال هستند. این اولین کافه تریای تمام حلال ژاپن هم شناخته می شود. همچنین یک فروشگاه زنجیره ای در این شهر باز شده، که طیف وسیعی از محصولات حلال در آن ارائه می شود. فروشگاه زنجیره ای Aeon همچنین دارای محل نماز خواندن برای خریداران مسلمان هم هست.
همچنین شهرداری این شهر از انجمن حلال این شهر دعوت کرده تا به این مرکز مشاوره دهند و هرچه بیشتر خدمات حلال را در این شهر ارائه دهند. توشیتو کوماگایی، شهردار این شهر، گفته است که در تلاش است همایش های بزرگی هم درباره حلال در مرکز «ماکوری مسه» که یکی از بزرگترین مرکز همایش های این شهر است برگزار کند. 
ژاپن اخیرا توجه بسیار زیادی به بازار حلال نشان داده است و سعی دارد با ارائه خدمات حلال، گردشگران مسلمان را به کشور آفتاب تابان جلب کند. اما هدف ژاپن، تنها توریسم نیست و با ایجاد کارخانه های حلال، سعی دارد وارد بازار غذای خاورمیانه هم، که بازار پرسودی است، شود.
(پنج شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۳) ۱۰:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها