دوشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۸:۱۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۸۵۵۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

نگرانی مسلمانان کانادا از برچسب های قلابی حلال در این کشور

این روزها در کانادا، مسلمانان این کشور نگران هستند که تولیدات حلالی که خریداری می کنند، برچسب های حلال قلابی داشته باشند. افزایش بازار حلال، برخی تولید کنندگان این کشور را واداشته است که از برچسب های قلابی استفاده کنند و حالا فاش شدن خبر برخی از آنها، بسیاری از مسلمانان را نگران کرده است.

عمر سوبدار، که امام جماعت یکی از محلات کانادا و همچنین سخنگوی «شورای نظارت حلال» کانادا هم هست در این باره می گوید: «حلال واقعا برای حفظ معنویت روحی مسلمانان اهمیت دارد، قبول عبادات ما در درگاه خداوند به این امر وابسته است که غذای حلال مصرف کنیم. امروز جمعیت مسلمانان در کانادا افزایش یافته و به همین دلیل بسیاری از مردم خواهان مصرف محصولات حلال هستند. در پی افزایش محبوبیت حلال در کانادا، بسیاری از تولید کنندگان که قابلیت اجرای استاندارد حلال را به هر دلیلی ندارند، از برچسب های قلابی استفاده می کنند و این موضوع، مسلمانان این کشور را نگران کرده است. » 
سخنگوی شورای مسلمانان کانادا می گوید که اخیرا خبرهایی از برچسب های حلال بر تولیدات غیر حلال داشته اند. او می گوید ابتدا این خبرها را باور نکرده اما با بررسی ها آزمایشگاهی فهمیده است که خبر صحت دارد و از همین رو از این تولید کننده شکایت هم کرده اند.
این اتفاق و اتفاقاتی از این دست باعث شده که آقای سوبدار و دوستانش، نهاد HMA را راه اندازی کنند و رستوران ها و تولید کنندگان محصولات واقعی حلال را در آن معرفی کنند. این امر باعث می شود که کسانی که از برچسب های قلابی استفاده می کنند، قدرت مانور کمتری داشته باشند. آنها گفته اند که هدف شان این است که این نهاد را به زودی تبدیل به بخشی از بدنه دولت کنند تا نظارت بر محصولات حلال در این کشور، روندی بهتر پیدا کند.
(دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳) ۱۸:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها