شنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۳
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۴۸۴۴۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

نمایشگاه بین المللی حلال اکسپو با حضور ایران در مسکو گشایش یافت

پنجمین نمایشگاه بین المللی حلال با عنوان ˈحلال اکسپو-2014ˈ روز جمعه با شرکت جمهوری اسلامی ایران در مسکو آغاز به کار کرد.

 این نمایشگاه با تلاش شورای مفتی های روسیه (عالی ترین نهاد اسلامی این کشور) در غرفه هفتاد و پنجم مجموعه نمایشگاههای سراسری روسیه موسوم به ˈودنخاˈ در مسکو دایر شده است.

نمایشگاه حلال در فضایی به وسعت حدود هفت هزار مترمربع برپا شده و در آن ۷۳ شرکت فعال در صنعت محصولات حلال از جمله روسیه، ایران، پاکستان، ترکیه، مالزی، اندونزی ،انگلیس، عربستان و اندونزی و از کشورهای همسایه روسیه حضور دارند.

در نمایشگاه ˈحلال اکسپو-2014ˈ علاوه بر محصولات غذایی شامل کالباس و سوسیس و نیز ماکارونی و نان و سوپ های آماده، انواع آثار فرهنگی و هنری و کتاب و نشریات اسلامی و لباسهای ویژه بانوان مسلمان و حتی ادویه جات و داروهای کشورهای اسلامی عرضه شده است.

ˈراویل عین الدینˈ رییس شورای مفتی های روسیه در مراسم افتتاح نمایشگاه اعلام کرد: آغاز تولید و ترویج محصولات حلال در روسیه به بیش از 10 سال پیش برمی گردد و در این مدت بازار حلال گسترش یافته و مناطق مختلف روسیه در آن شرکت دارند.

عین الدین خاطرنشان کرد: حلال یعنی دوری کردن از هر چیزی که برای سلامتی انسان زیانبار است و دین مبین اسلام در این زمینه تاکید خاص دارد.

بنیاد مطالعات اسلامی نیز به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران برای پنجمین بار در نمایشگاه بین المللی حلال با ارائه آثار مکتوب فاخر دینی و نشریات اسلامی به زبان روسی حضوری فعال دارد.

در آیین گشایش نمایشگاه بین المللی حلال روسیه که با حضور سفرای کشورهای اسلامی و فعالان اقتصادی برگزار شد ، شرکت کنندگان با اشاره به گسترش تقاضای محصولات حلال در این کشور بر افزایش کمی و کیفی محصولات حلال برای پاسخ به بازار 20 میلیون نفری جمعیت مسلمان روسیه تاکید کردند .

مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه نیز در این آیین گفت: برگزاری نمایشگاه حلال با حضور نمایندگان کشورهای اسلامی در آستانه ماه مبارک رمضان در روسیه نماد وحدت و همبستگی مسلمانان است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه حلال روسیه هر سال گسترش می یابد، ابراز امیدواری کرد حضور شرکتهای ایرانی در این رویداد در آینده بیشتر شود.

شورای مفتی های روسیه در اطلاعیه ای ویژه افتتاح نمایشگاه حلال، هدف از برپایی این نمایشگاه بین المللی در مسکو را معرفی و توزیع محصولات و خدمات حلال و توسعه بازار آن، مشارکت در توسعه اقتصادی و بازرگانی اسلامی و تبادل تجربیات در عرصه اقتصاد اسلامی، عنوان کرد.

در حاشیه این نمایشگاه، جشنواره غذاهای اسلامی، نمایش لباسهای اسلامی و مسابقه انتخاب بهترین محصول حلال سال برگزار می شود.

نمایشگاه بین المللی حلال مسکو-2014 تا هشتم ماه ژوئن جاری (روز دوشنبه هفته آینده) دایر خواهد بود.
(شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳) ۱۳:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها