سه شنبه / ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ / ۰۸:۲۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۸۳۳۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

ناشناخته بودن پتانسیل‌های حلال ایران و روسیه

عبدالحسین فخاری، دبیرکل مؤسسه حلال جهانی، از عدم استقبال شرکت‌های ایرانی از نمایشگاه حلال مسکو خبر داد و گفت: پتانسیل‌های دو کشور ایران و روسیه در خصوص حلال ناشناخته مانده است.

ایشان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با اشاره به تقارن برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حلال مسکو و بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذائی، ماشین آلات و صنایع وابسته - ایران آگروفود 2014 گفت: بیشتر شرکت‌های مهم و معتبر ایران در نمایشگاه آگروفود شرکت کرده‌اند.
وی با اشاره به اهمیت نمایشگاه آگروفود و حضور حدود 600 تا 700 برند غذایی مهم ایران در این نمایشگاه، گفت: بر همین اساس نمایشگاه حلال مسکو با استقبال شرک‌های ایرانی مواجه نشد و تعداد اندکی در نمایشگاه مسکو حضور خواهند داشت که متأسفانه از پتانسیل این نمایشگاه استفاده لازم انجام نمی‌شود.
فخاری پتانسیل حلال روسیه را بسیار بالا ارزیابی و با اشاره به وجود خط ارتباطی بین مؤسسه حلال جهانی و مؤسسات حلال روسیه، گفت: ما مشاور مؤسسه حلال روسیه هستیم و تمام صنایعی که بخواهند از ایران در روسیه حضور داشته باشند می‌توانند از مشاوره ما استفاده کنند.

پتانسیل‌های 2 کشور ایران و روسیه در خصوص حلال ناشناخته مانده است
دبیرکل مؤسسه حلال جهانی تصریح کرد: هنوز پتانسیل‌های دو کشور ایران و روسیه در خصوص حلال برای همدیگر ناشناخته مانده است، مثلاً چند سال قبل به دلیل مشکل در تولید گوشت مرغ در کشورمان از کشور ترکیه گوشت وارد کردیم و خبر نداشتیم که کشور روسیه با قیمت، کیفت و شرایط مناسب‌تری می‌تواند نیاز ما را تأمین کند.

شرکت‌های ایرانی می‌توانند شکلات حلال به روسیه صادر کنند
وی افزود: شرایط بهتری برای ایران در خصوص واردات از روسیه وجود دارد و کاملاً از جنبه حلال نیز نظارت شده است، در خصوص صادرات نیز با توجه به شرایط جهانی اکنون شرکت‌های ایرانی می‌توانند در صادرات شیرینی و شکلات حلال به روسیه موفق باشند.
فخاری غذای حلال را آغاز راه حلال بین دو کشور ایران و روسیه اعلام کرد و گفت: در خصوص سایر مباحث حلال نیز می‌توانیم با مفتیان روسیه همکاری کنیم به ویژه اینکه فقه آنها شافعی و به فقه شیعه نزدیک‌تر است.
دبیرکل مؤسسه حلال جهانی بحث‌های آموزشی، تبلیغی، سرمایه‌گذاری، خدمات گردشگری، بیمه و تکافل، خدمات مالی و ... حلال را از جمله زمینه‌های خوبی دانست است که می‌توان مشارکت خوبی بین ایران و روسیه در خصوص آنها ایجاد کند.
لازم به ذکر است: بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذائی، ماشین آلات و صنایع وابسته - ایران آگروفود 2014، از تاریخ 9 تا 12خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حلال مسکو توسط شورای مفتیان روسیه و با همکاری شهرداری مسکو از تاریخ 15 تا 18 خرداد جاری در محل مرکز نمایشگاه بین‌المللی مسکو برگزار می‌شود.
با توجه به نزدیکی بازار روسیه و همچنین انواع کالاهای حلال و با کیفیت ایرانی، این نمایشگاه می‌توانست فرصت مناسبی برای شرکت‌های تولید کننده و صادر کننده حلال در کشور باشد.
(سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳) ۰۸:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها