شنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ / ۰۹:۴۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۴۴۹۵۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

توزیع ناعادلانه نهاده های دامی ازسوی وزارت جهاد کشاورزی

نماینده ارومیه در مجلس، گفت: به دلیل نگاه ناعادلانه حاکم در وزارت کشاورزی متاسفانه نهاده‌های دامی متناسب باظرفیت و نیازاستانها توزیع نمی شود ودامداریهای سنتی با مشکلات متعددی روبروهستند.

نادرقاضی پور ، با انتقاد از عملکرد جهادکشاورزی در توزیع نهاده های دامی بین دامداریهای سراسر کشور، تصریح کرد: متاسفانه عملکرد برخی مسئولان  در این وزارتخانه با عث شده است هر کسی از لابی قوی برخوردار باشد، سهم بیشتری از نهاده های دامی برای دامداریها و مرغداریها  می تواند استفاده کند.

نمانیده ارومیه در مجلس شورای اسلامی این نحوه عملکرد جهادکشاورزی را برخلاف تاکید برشعارخودکفایی و رفع وابستگی به بیگانگان دانست و گفت:  اگر برای رسیدن به خودکفایی و تکیه بر تولید داخل  تاکید می شود باید عملکرد مسئولان هم در این راستا باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: کشور توان تولید بیشتر را دارد ومی توان علاوه بر کاهش وابستگی به خارج و  با  توازن در مصرف ، صادرات را هم در دستور کار خود قرار دهیم.

قاضی پور بااشاره به رتبه دوم ارومیه در پروش دام و طیور، افزود: با وجود اینکه استان ارومیه در پرورش دام و طیور رتبه دوم کشور را دارد متاسفانه به دلیل عملکرد نامطلوب وزارت جهادکشاورزی نهاده های دامی مورد نیاز استان تامین نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه ارومیه در پرورش برخی از دام ها مانند گاومیش رتبه تک رقمی دارد، تصریح کرد: در استان ارومیه به دلیل شرایطی که وجود دارد پرورش دام و طیور بیش از نیاز استان انجام می شود که این تولیدمازاد  به استانهای شمال غربی آذربایجان صادرمی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  از بی توجهی و حمایت نکردن وزارت جهادکشاورزی از ظرفیت های ارومیه درخصوص پرورش دام و طیور گلایه کرد و گفت: در حال حاضر به علت توزیع ناعادلانه نهاده های دامی، دامداریهای سنتی ارومیه  بامشکلات متعددی روبرو شدند بنابراین در صحن علنی مجلس به وزیر جهادکشاورزی تذکر دادم و بر اصلاح نگاه این وزارتخانه تاکید شد.

 

 

 

خانه ملت

(شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲) ۰۹:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها