شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۲ / ۱۴:۳۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۴۲۱۹۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

۳۰ پایگاه فرآوری در خراسان جنوبی زعفران شناسه‌دار تولید می‌کنند

نایب رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: طرح ارتقای کیفیت و شناسه تولید زعفران برای دومین سال متوالی در ۳۰ پایگاه فرآوری زعفران استان آغاز شد.

محسن احتشام در مراسم آغاز فعالیت پایگاه طرح ارتقای کیفیت و شناسه تولید زعفران در روستای کره قاینات اظهارکرد: این طرح در قالب 70 پایگاه فرآوری زعفران در استان های خراسان رضوی و جنوبی اجرا می شود.

وی افزود: با توجه به عملکرد مثبت این طرح در سال گذشته، امسال نیز همزمان با آغاز برداشت گل زعفران این طرح با همکاری شورای ملی زعفران ایران، مدیریت جهاد کشاورزی، سازمان همیاری توسعه قاینات و زعفران کاران به طور گسترده تر در 30 پایگاه فرآوری زعفران استان عملیاتی شده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان خراسان جنوبی افزود: برای این که در فرآیند صادرات جهانی زعفران موفق باشیم، ابتدا باید زعفران را با کیفیت و براساس خواسته و نیاز مشتری به دور از هر گونه آلودگی و عارضه تولید کنیم.

احتشام با بیان این که امروز خریداران زعفران ایران در بازارهای جهانی به اصالت محصول و مبداء تولید توجه خاص دارند، افزود: برهمین اساس طرح ارتقای کیفی و شناسه زعفران در حال اجراست و باید برای گسترش این طرح اقدام شود.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع معادن وکشاورزی خراسان جنوبی اجرای صحیح این طرح را باعث افزایش کیفیت و قیمت زعفران دانست و گفت: محصولی که در قالب این طرح جمع آوری، فرآوری و خشک شود نسبت به دیگر تولیدات به طور قطع از قیمت و کیفیت بالاتری برخوردار است و تجارخارجی برای خرید این نوع زعفران شناسه دار رغبت بیشتری خواهند داشت.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح 100 درصد به روش صحیح بهداشتی است و مراحل جمع آوری، جدا کردن گل های زعفران، خشک کردن و بسته بندی در محیطی استرلیزه و بهداشت انجام می­شود.

احتشام از توزیع دستکش، ماسک، هیتر خشک کن، مایع دستشویی بین پایگاه های طرح ارتقای کیفی و شناسه تولید زعفران قاینات خبرداد و خاطرنشان کرد: این طرح با نظارت کامل نمایندگان شورای ملی زعفران، بهداشت و درمان و دهیاری ها اجرا می­شود.

 

 

 

ایسنا


(شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲) ۱۴:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها