شنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۰:۵۷
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۴۰۲۴۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

نگرانی اتحادیه خشکبار از کشش قیمتی خرما در بازار جهانی

معاون اتحادیه خشکبار خوزستان گفت: قیمت 1400 تومانی برای هر کیلوگرم خرما خیلی مناسب و مورد رضایت کشاورزان است اما نگرانی ما از بازارهای جهانی است که آیا کشش این قیمت را دارند یا نه؟

احمد میرهاشمی عنوان‌کرد: قیمت خرما در بازارهای جهانی 800 تا 900 دلار تعیین شده و این میزان کمتر از نرخی است که امسال برای خرید توافقی تعیین شده است.

وی افزود: ما می‌توانیم خود را با شرایط جهانی وفق دهیم، اما مشکل این است که نرخ ارز در کشور ما ثبات ندارد و از طرفی هزینه‌های تولید و حمل و نقل داخلی نیز شناور است.

معاون اتحادیه خشکبار خوزستان بیان‌کرد: هزینه‌های فرآوری و بسته‌بندی خرما به‌طور سرسام‌آوری بالا رفته است، به‌گونه‌ای که هزینه‌های فرآوری و بسته‌بندی و کرایه‌های حمل و نقل بیش از 3 برابر شده است.

میرهاشمی اظهارکرد: خرمای خوزستان سالانه عمدتاً به کشورهای اروپایی، آسیای میانه و روسیه صادر می‌شود اما متأسفانه به دلیل تحریم‌های جدید، امکان صادرات خرما به کشورهای نیوزلند، کانادا، استرالیا و انگلیس را نداریم و به همین علت مجبوریم خرما را از طریق دبی با نام مبدأ این کشور صادر کنیم که در این میان هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شویم.

 

 

 

 

ایسنا

(شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲) ۱۰:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها