دوشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ / ۰۹:۱۴
سرویس : غذای کودک، تنقلات و مکمل ها
کد خبر : ۳۷۸۰۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس غذای کودک، تنقلات و مکمل ها
امیر حسن مهرجو، مدیر بازاریابی گروه مینو

ممنوعیت تبلیغات اسنک ، چــــــــــرا ؟ در این بخشنامه ها کار کارشناسی انجام نمی شود...

امیرحسن مهرجو، مدیر بازاریابی گروه مینو در مورد ممنوعیت تبلیغات اسنکهای خوراکی گفت: در این بخشنامهها کار کارشناسی انجام نمیشود، در ضمن اینکه حجم بازار مصرف وجود داردو به نظر من اگر بخواهند این حجم مصرف را محدود کنند باید فرهنگسازی انجام دهند، که کار بخش خصوصی نیست، کار فرهنگسازی کار دولت است و وظیفه ی نهادهایی مثل وزارت بهداشت و ارگانهای مربوطه است.

با توجه به اینکه بازار مصرف با این بخشنامهها کاهش پیدا نمیکند و تازه در اقدامی متقابل، کسانی میآیند در صدا و سیما تبلیغات میکنند که به جنسشان بیشتر اطمینان دارند و سرمایه گذاریِ زیادی انجام دادهاند و کیفیت بالاتری را عرضه میکنند، که اگر نتوانند این کار را انجام دهند، در نتیجه ی آن جنسی که کمترین سرمایه گذاری را کرد و زیر پلهای تولید میشود، حجم بازار را میگیرد، و مصرف کننده با توجه به اینکه ذائقهاش با مصرف آن محصولات تغییر نمیکند به سمت محصولهای غیر اصولی میرود، که این مورد هم از عواقب این بخشنامههای غیر کارشناسی است که به ضرر مصرف کننده است، آری این اولین اتفاقی است که میافتد چون ارگانهای نظارتی در این بخشنامهها اول به سراغ بزرگان تولید مثل مینو، مزمز، چی توز و لینا میروند، نه آنهایی که غیر اصولی تولید میکنند، و حال اینکه تبلیغ شرکتهای بزرگ را ممنوع کنیم جدا از اینکه کمکی به این ممنوعیت و حجم بازار نمیکند بلکه نتیجه خلاف موضوع هم دارد.

از طرفی دیگر موقعی میتوانیم این کار را کنیم که برای تبلیغات محصولهای مفیدتر اولویت قائل شویم که تا به حال اینکار را نیز نکردیم، مثلا تولیدهایی مانند قند خرما که ۲ سال است که تولید شده و میتواند خیلی جاها جایگزین شکر شود و جلوی خیلی از امراض را بگیرد و همچنین روی اقشار جامعه بخصوص نوجوانان و جوانان از نظر ذهنی و جسمی تاثیر مثبت بگذارد، یا آدامس بدون قند که برای سلامت دهان و دندان مفید است، کجا به آن اولویت داده اندکه حالا بیایند، مثلا جلوی تبلیغات آدامسهای مضر را بگیرند. در کل این سیاستها یک سیاست کارشناسی شده نیست که در مجموع نه به نفع تولید کننده است و نه به نفع اشتغال و حتی برایند خوبی هم برای مصرف کننده ندارد.

با توجه به اینکه اسنکهای ما نسبت به خیلی از محصولهای دیگر هم مفیدتر است، پفک ما رنگ طبیعی دارد و پنیر هم در آن استفاده میشود، که هر دو ارتباط مستقیمی با سلامتی دارند.

در پایان مدیر بازاریابی گروه مینو در مورد تلقی پفک بجای اسنک گفت: پفک برند مینو است که بجای اینکه بگویند تبلیغات اسنک ممنوع است میگویند تبلیغات پفک ممنوع است!!! که امیدوارم توجه لازم را داشته باشند.

(دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱) ۰۹:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها