چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۱ / ۰۹:۰۸
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۳۷۰۳۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

کنار کشیدن خلیلی از دبیری انجمن روغن نباتی

به گزارش فودنا ، روز گذشته ابوالحسن خلیلی در اقدامی غیر منتظره و پرسش برانگیز به یکباره از سمت های دبیری انجمن صنفی صنایع روغن نباتی و مدیر عاملی شرکت تعاونی فردا استعفا کرد. ا

ابوالحسن خلیلی پس از هشت سال  حضور در صنعت روغن نباتی به عنوان دبیر انجمن روز گذشته از سمت خود استعفا کرد و قاسم فلاحتی دبیر سابق انجمن صنفی صنایع روغنکشی  به عنوان دبیر جدید انجمن روغن نباتی معرفی شد.
همچنین خسرو حمیدی مدیر سابق شرکت حمل و نقل  بار کلزا نیز به عنوان مدیرعامل جدید شرکت تعاونی فردا انتخاب شد.
تغییرات گسترده در صنعت روغن نباتی

 چندی پیش پس از آنکه سازمان اقتصادی کوثر شرکت های روغنکشی اکسدانه و روغن نباتی پارس را در مزایده ای پردردسر به شرکت نهان گل واگذار کرد استارت تغییرات در صنایع روغن نباتی و روغنکشی زده شد به طوری که پس از استعفای ایوب فصاحت از مدیرعاملی شرکت توسعه کشت دانه های روغنی و تغییر دو نفر از اعضای هیات مدیره این شرکت و حضور نمایندگان جدید شرکت روغن نباتی پارس به عنوان سهامدار عمده شرکت توسعه کشت دانه های روغنی، هوشنگ شادی نو مدیر اقتصادی سابق و بازنشسته شرکت توسعه کشت و دبیر انجمن صنفی صنایع روغنکشی به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت منصوب شد. سپس عباس حاجی زاده دبیر اسبق انجمن روغن نباتی و از مدیران برجسته این صنعت  مدیرعامل شرکت حمل و نقل بارکلزا شد.
اما در ادامه تغییرات، روز گذشته ابوالحسن خلیلی در اقدامی غیر منتظره و پرسش برانگیز به یکباره از سمت های دبیری انجمن صنفی صنایع روغن نباتی و مدیر عاملی شرکت تعاونی فردا استعفا کرد. البته خلیلی همچنان به عنوان عضو هیات مدیره در انجمن روغن نباتی، شرکت تعاونی فردا و شرکت بارکلزا به فعالیت خود ادامه می دهد.
 
خلیلی و صنعت روغن نباتی

خلیلی از اواخر دهه 70 پس از خروج از بدنه دولت و با حمایت مدیران آن زمان سازمان اقتصادی کوثر وارد صنعت روغن نباتی و روغنکشی شد و به عنوان معاون بازرگانی و مدیر عامل  در شرکت های روغن نباتی جهان و روغنکشی اکسدانه به فعالیت پرداخت. پس از آن در همان سال ها انجمن صنفی صنایع روغنکشی را تاسیس کرد و سپس در سال 82  در اتفاقی عجیب به یکباره با حمایت دکتر عبدالله رنجبر مالک شرکت کشت و صنعت شمال که در آن دوره به واسطه ارتباطات گسترده سیاسی و اقتصادی فردی  با نفوذ به حساب می آمد جایگزین عباس حاجی زاده (بنیانگذار و نخستین دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی) شد.
اما چندی بعد با افول قدرت دکتر رنجبر و سازمان اقتصادی کوثر، او ارتباط نزدیک و گسترده ای را با خانواده مدلل برقرار کرد تا بتواند با استفاده از این ارتباط  و توسعه قدرت در انجمن و همچنین با تاسیس شرکت تعاونی فردا به منظور کسب درآمد، شرکت های کوچک و متوسط را نیز با خود همراه کند.
خلیلی در سال های اخیر نیز پس از فروش شرکت های صنعتی بهشهر و مارگارین به عنوان بزرگترین مجموعه تولیدکننده روغن نباتی در ایران به عرب ها و کاهش فعالیت های خانواده مدلل ها درصنعت روغنکشی و روغن نباتی، ارتباطات خود را با عرب ها و مدیران صنعتی بهشهر بهبود بخشید تا همچنان خود را به عنوان نفر اول صنعت روغن نباتی و روغنکشی ایران مطرح کند.
اما طی دو سال اخیر با مشکلات پیش آمده در خصوص واردات مواد اولیه و تنظیم بازار روغن و کنجاله و افزایش شدید قیمت ها در بازار داخل و نابسامانی قیمتی و  کاهش میزان عرضه برخی روغن ها، درکنار برخی اقدامات انجام شده طی سال های اخیر که با حرف وحدیث ها و شایعات فراوانی همراه بود ادامه کار را برای وی بسیار سخت و دشوار کرد.
حال او از صنعت روغن نباتی کنار کشیده است و باید منتظر ماند و دید آیا این تغییرات گسترده و چرخش معنی دار نیروهای نزدیک به وی پایان کار خلیلی در صنعت روغن نباتی را رقم خواهد زد و یا در پشت آن اهداف و برنامه های دیگری نهفته است.

(چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱) ۰۹:۰۸
تشرفی
۱۳۹۱/۱۱/۰۴ Iran
0
0
0

این خبر مال سایت فود پرس است. کاش منبع را ذکر میکردید.

خواننده
۱۳۹۱/۱۱/۰۷ Iran
0
0
0

حالا تشرفی جان شما چرا سنگ فودپرس رو به سینه می زنی هان؟ به شما هم پول داده؟؟


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها