شنبه / ۲ دی ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۶
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۳۶۴۰۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
دبیر انجمن تولیدکنندگان آب معدنی:

تکذیب دو برابر شدن قیمت آب معدنی

دبیر انجمن تولیدکنندگان آب معدنی با تکذیب دو برابر شدن قیمت آب معدنی در بازار گفت: آخرین افزایش قیمت آب معدنی مربوط به مهر ماه امسال است و بعد از آن سازمان حمایت هیچ افزایش قیمتی را برای این محصول در نظر نگرفته است.

پیمان فروهر  اظهار کرد: براساس آخرین مصوبه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت آب معدنی 1.5 لیتری از 380 به 500 تومان و قیمت آب معدنی نیم لیتری از 250 به 350 تومان افزایش یافت که این افزایش قیمت مربوط به مهر ماه سال جاری است.

او با اشاره به این‌که قیمت آب معدنی در ایران از بسیاری از کشورهای دیگر پایین‌تر است، گفت: به عنوان مثال قیمت آب معدنی در اروپا دو یورو و در ترکیه قیمت آب معدنی 1.5 لیتری هزار تومان یا حتی بیشتر است.

به گفته دبیر انجمن تولیدکنندگان آب معدنی، در حال حاضر در فروشگاه‌های کشور یک باکس شش تایی آب معدنی 1.5 لیتری 3000 تومان قیمت دارد و فروش بیش از این رقم امکان‌پذیر نیست.

فروهر با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه تولید آب معدنی گفت: امسال تاکنون قیمت موادی مانند PET و برچسب آب معدنی افزایش زیادی داشته است.

او با بیان این‌که وضعیت تامین PET در بورس کالا بهتر شده است، افزود: البته هنوز هم قیمت PET در بورس کالا بسیار بالا بوده و هم‌اکنون حدود کیلویی 4000 تومان است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان آب معدنی همچنین با تاکید بر این‌که دو برابر شدن قیمت آب معدنی در بازار امکان‌ ندارد، افزود: قیمت یک باکس 12 تایی آب معدنی نیم لیتری حدود 4200 تومان است.

به گفته فروهر هم‌اکنون بین 100 تا 110 واحد آب معدنی فعال در کشور وجود دارد.

 

ایسنا

(شنبه ۲ دی ۱۳۹۱) ۱۰:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها