یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۱ / ۰۱:۳۴
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۳۵۳۲۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های لبنی
محمد گودرزی، مدیرعامل پگاه آذربایجان شرقی :

وایتکس در شیر غیرممکن است/ خریداری نقد شیرخام و افزایش قیمت بسته بندی مشکل امروز لبنیات است

به گزارش شبکه خبری صنایع غذایی ایران، محمد گودرزی گفت: در پاسخ به وچود وایتکس در شیر گفت: بانظارت و استفاده از دستگاه‌های پیچیده‌ای که در کارخانه‌ها وجود دارد، این موارد قابل شناسایی و غیر ممکن است و هیچ شیر آلوده‌ای وارد سیستم تولید و توزیع نمی‌شود.

وی گفت: دستگاهی با نام  «باکتریو اسکن» در کارخانه پگاه آذربایجان شرقی وجود دارد که حتی باکتری‌های مرده را نیز شناسایی می‌کند، بنابراین امکان شناسایی هرگونه آلودگی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی افزود:در ضمن علاوه بر اینکه این کار از نظر اخلاقی به هیچ عنوان درست نیست، از سوی دیگر ورود شیر خام آلوده به چرخه صنعت توجیه اقتصادی برای کارخانه ندارد، زیرا هیچ محصولی از چنین شیری  فرآوری نمی‌شود.


براتی گودرزی تاکید کرد: در ضمن دامداران شریف کشور با پایبندی به مسائل اخلاقی هیچ وقت دنبال چنین مسائلی نبوده‌اند.

کمبود نقدینگی با خرید نقدی

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی افزود: پرداخت پول نقد به دامداران طی ماههای گذشته به روز شده است، و این موضوع باعث کاهش نقدینگی کارخانه‌های لبنی می‌شود.

افزایش قیمت بسته بندی

وی همچنین از افزایش قیمت‌های بسته‌بندی محصولات لبنی خبر داد و گفت: بسته‌های تتراپک قبلا 180 تومان خریداری می‌شد که اکنون به 400تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه بسته‌های استرلیزه وارداتی هستند، گفت: به تازگی کارخانه بسته‌بندی در این استان راه‌اندازی می‌شود که تا 10 درصد نیاز داخل را تامین خواهد کرد.

خرید شیر خام خارج از مصوبه ها

گودرزی همچنین از کاهش عرضه شیر خام  از 3000 تن به 220 تن خبر داد و گفت: با توجه به خریداری علوفه یارانه ای و تحویل به دامداران،  ولی هنوز شیر خام را خارج از قیمت های مصوب خریداری می کنیم

(یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱) ۰۱:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها