چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۱ / ۱۳:۲۵
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۳۴۹۳۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

13 مدال افتخار صنایع غذایی کشور در سبد پگاه

به گزارش فودنا ، شرکتهای تحت پوشش صنایع شیر ایران «پگاه» در روز جهانی غذا خوش درخشیدند در همایش ملی روز جهانی غذا شرکتهای تحت پوشش صنایع شیر ایران «پگاه»به عنوان «واحد برتر صنایع غذایی» انتخاب شدند

مراسم روز جهانی غذا با شعار «تعاونی های کشاورزی : راهگشای تغذیه جهان»در سازمان مرکزی تعاون روستایی و با حضور معاون اول رییس جمهور ووزیر بهداشت،ریاست سازمان غذا ودارو ومعاون غذا ودارو وجمعی از مقامات در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار شد
در این روز که همزمان با روز تأسیس فائو است، سازمان‌های بین‌المللی برای برقراری روابط مؤثرتر در کشاورزی، زمینه‌سازی برای جلوگیری از فقر،گرسنگی و نابودی محیط زیست تلاش می‌کنند که در همین راستا استفاده از تجربیات، نحوه تغذیه، انتقال فن‌آوری از کشورهای توسعه‌یافته به کشورهای در حال توسعه، موجب رونق و پیشرفت صنعت مواد غذایی در ملل جهان سوم می‌شود.

معرفی و تقدیر از واحدهای تولیدی سلامت محور ،معرفی و تقدیر از واحدهای تولیدی دارای نشان ایمنی و سلامت ومعرفی و تقدیر از واحدهای نمونه و برتر ازمحورهای همایشبود.

محمد رضا رحیمی  در همایش ملی روز جهانی غذا ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) و نیز قدردانی از تلاشهای وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در تأسیس سازمان غذا و دارو گفت: ایران صدوششمین کشوری است که از نهادی بعنوان متولی غذا و دارو برخوردار شده است.
رحیمی منشأ بیشتر امراض و بیماریها را در غذا و کیفیت آن دانست و خاطرنشان کرد: باید به مقوله غذا و سلامت انسانها توجه ویژه شود و وزارت بهداشت نیز همه تلاش و امکانات خود را در این زمینه بکار گیرد.
معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به طراحی سامانه پایش غذا و دارو تصریح کرد: وزارت بهداشت باید تلاش کند تا با اجرای دقیق این سامانه افراد سودجو نتوانند در عرصه غذا و دارو ورود پیدا کنند.
رحیمی با اشاره به اینکه برخی اماکن تهیه و توزیع غذا مسائل بهداشتی را رعایت نمی کنند تصریح کرد: افراد و سازمانهایی که با سلامت و بهداشت مردم سروکار دارند باید در کنار منافع صنفی و سود شخصی خود به سلامت و هزینه های درمانی ناشی از غذاهای نامرغوب نیز توجه ویژه نمایند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به تولیدکنندگان مواد غذایی تأکید کرد افرادی که در شرکتهای تولیدی مواد غذایی فعالیت می کنند باید از صلاحیت کافی برخوردار بوده و در زمینه مراقبتهای بهداشتی شغل خود کوتاهی نکنند.
وی همچنین تصریح کرد: باید تولیدات مواد غذایی کشور به میزانی از کیفیت و سلامت برخوردار باشد که در سطح منطقه اعتبار لازم و کافی را داشته باشد تا علامتهای تجاری جمهوری اسلامی به عنوان کالاهای خوشنام و معتبر در سطح منطقه و کشورهای همسایه مورد توجه قرار گیرد

دکتر وحید دستجردی وزیر بهداشت نیز تاکید کرد: انسان با توجه به تاکید قرآن وروایات بزرگان دین باید به غذایش توجه کند.
ایشان تاکید کرد: مردم باید به مواد غذایی سالم وبهداشتی دسترسی داشته باشند ودچار سوء تغذیه نشوندزیرا بسیاری از بیماریها با تغذیه درست  وبهداشتی کم می شود.وی مصرف شیر ولبنیات را پایین تر از حد مطلوب عنوان کرد وگفت: در این زمینه باید فرهنگ سازی صورت پذیرد.
وزیر بهداشت گفت: دفتر سلامت غذا سبد غذایی مطلوب برای جنس ها وسنین مختلف تعریف نموده است که علاوه بر تامین مواد غذایی لازم برای بدن ، ریز مغذی ها وپروتئین هاوویتامین ها و.....را به بدن برساند.
ایشان در پایان گفت:انشاء ا... با کمک صنایع غذایی به اهداف بزرگ سلامت دست یابیم.

دکتر مفید معاون تحقیق ، توسعه وهماهنگی تولید شرکت صنایع شیر ایران«پگاه» به تدوین استاندارد داخلی اشاره کرد که این یک قدم فراتر از الزاما تی هست که استاندارد در نظر می گیرد.
وی گفت: ما اعتقادداریم توسعه پایدار نیازمند انسان سالم وانسان سالم نیازمند تغذیه سالم است.
ایشان اشاره کرد: با توجه به مطالعات وتحقیقات انستیتو تغذیه در یک سبد غذایی مطلوب باید 3 واحد لبنیات مصرف شود این در حالی است که 7/. واحد مصرف می شود.
وی اشاره کرد : شرکت صنایع شیر ایران «پگاه» برنامه های فرهنگ سازی را طی سالهای اخیر  انجام داده که می توان برنامه های آموزشی برای معلمین ، برنامه های آموزشی ومستند رادیویی ، بازدید نخبگان وبازدید دانش آموزان ودانشجویان را نام برد.
وی  در پایان به عنوان عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی خواستار جمع شدن فله فروشی شیر خام که منشا ء بیماریهای مشترک است، شد .

این همایش با تقدیر از شرکتهای دارنده  سیب سبزو برتر غذایی سلامت محور پایان یافت.
لازم به ذکر است شرکتهای شیر پاستوریزه پگاه کرمان برای محصول بستنی پروبیوتیک وپگاه فارس برای محصول کشک مایع بدون نمک تندیس سیب سبز دریافت نمودند.
از سویی شرکتهای شیر پاستوریزه پگاه فارس ، کرمان ، خوزستان، گیلان ، آذربایجان شرقی ، تهران ، گلستان ، خراسان ، ارومیه ، کرمان ، همدان وشیر خشک نوزاد پگاه به عنوان واحد تولیدی برتر انتخاب ولوح وتندیس مربوطه را دریافت نمودند.

 

(چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱) ۱۳:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها