سه شنبه / ۲۸ آبان ۱۳۸۷ / ۱۴:۴۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۷۰۵
گزارشگر : ۱۰۱۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

روزانه حدود 2 هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود تمام فرآورده‌های خامی دامی تا پایان سال 1400 کددار می‌شوند

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه تمامی فرآورده‌های خامی دامی تا پایان سال 1400 شناسنامه‌دار و کددار می‌شوند، ادامه داد: شناسنامه‌دار شدن فرآورده‌های دامی از تخم‌مرغ آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر مجتبی نوروزی صبح امروز در همایش علمی ـ اجرایی نقش بهداشت تخم مرغ در صنایع غذایی که با حضور برخی مسوولان دولتی و بخش خصوصی برگزار شده بود، افزود: در تنظیم برنامه‌های پنج‌ساله و برنامه‌های کوتاه‌مدت بر روی کمیت تاکید می‌شود. در حالی که بحث کمیت 50 درصد امنیت غذایی را در بر می‌گیرد و 50 درصد بقیه به حوزه بهداشت و سلامت فرآورده‌هایی که مصرف می‌شوند اختصاص دارد.

به گفته‌ی نوروزی از 101 میلیون تن تولیدات بخش کشاورزی در کشور بیش از 10.5 میلیون تن به فرآورده‌های دامی اختصاص دارد که از این میزان سالانه حدود 700 هزار تن مربوط به تولید تخم‌مرغ است که در 220 واحد پرورش مرغ تخم‌گذار تولید می‌شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور بر اتصال زنجیره بهداشتی تولید تا مصرف تخم‌مرغ در جهت تضمین سلامت مصرف کننده تاکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه به تولید بهداشتی تخم‌مرغ در کشور کمتر توجه شده است لذا این سازمان تولید بهداشتی تخم‌مرغ از زمان تولید تا مصرف را مدنظر قرار داده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه روزانه حدود دو هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود، اضافه کرد :از این میزان حدود 500 تن به صورت کد‌دار و بسته‌بندی شده به فروش می‌رسد و بقیه توزیع بدون شناسنامه و کد در سطح کشور عرضه می‌گردد.

این مقام مسوول با اشاره به ضرورت ایجاد حساسیت به موضوع بهداشت، رفع مخاطرات بهداشتی تخم‌مرغ در حوزه متولیان تولید، صنعت و بخش دولتی اذعان کرد: با استفاده از فناوری‌های نوین شناسنامه‌دار کردن تخم‌مرغ امکان‌پذیر خواهد شد علاوه بر اینکه این امر از کمبود یا مازاد تولید در مقاطع مختلف جلوگیری می‌کند.

نوروزی خاطرنشان کرد :چنانچه رعایت مسائل و شرایط بهداشتی در مرحله تولی ، مصرف و نگهداری تخم‌مرغ به عمل نیاید با مخاطرات بهداشتی در این محصول روبه رو خواهیم شد.

(سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۷) ۱۴:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها