چهارشنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۰
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۴۵۵۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس اقتصاد

بازگشایی ۵۰ تا ۶۰ درصد ارتباط مرزی با پاکستان/ معضل بزرگ، تعرفه بالا برای کالای ایران است

عضو هیئت مدیره اتاق ایران و پاکستان گفت: در حال حاضر هفته‌ای دو تا سه روز مرزها کار می‌کنند. هنوز نمی‌توان گفت که ارتباط کامل برقرار شده است اما نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ درصد ارتباط مرزی و تجاری با پاکستان برقرار است.

محمود تهیدست  با اشاره به اینکه به نسبت ابتدای شیوع کرونا اوضاع تجارت با پاکستان بهتر شده است، اظهار داشت: در حال حاضر هفته‌ای دو تا سه روز مرزها کار می‌کنند. هنوز نمی‌توان گفت که ارتباط کامل برقرار شده است اما نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ درصد ارتباط مرزی و تجاری با پاکستان برقرار است. 
عضو هیئت مدیره اتاق ایران و پاکستان با اشاره به اینکه بازار پاکستان بازار بزرگی است، تصریح کرد: متاسفانه ما از تمام ظرفیت تجاری با پاکستان بهره نگرفته‌ایم و از ظرفیت ۲۵ میلیاردی، تنها یک میلیارد تجارت با پاکستان را محقق کرده‌ایم. 
وی با تاکید بر ضرورت هدف‌گذاری در بازار پاکستان گفت: یک ایراد بزرگ تجارت ما با پاکستان در ضعف ارتباطات بانکی است و مشکل تبادل بانکی با این کشور داریم. از همین روی در حال حاضر تبادل کالا به کالا انجام می‌هیم. 
وی افزود: بزرگترین معضل ما این است که پاکستان عضو تجارت جهانی است و تعرفه‌های بالایی روی کالاهایی ایرانی بسته است و این هزینه تجارت با این کشور را زیاد کرده است. 
تهیدست خاطرنشان کرد: بعد از فروردین، ۱۶ درصد افزایش تجارت با پاکستان داشتیم. اما بازار پاکستان به جمعیت ۱۸۰ میلیونی ظرفیت بیش از این‌ها را دارد و این مسئله نیازمند توافقات دو طرفه است. صادرات ما قرار بود به ۵ میلیارد برسد اما هنوز یک میلیارد باقی مانده است.
 
(چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹) ۱۴:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها