چهارشنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۴
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۹۲۰۵۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
فارس
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

قول سازمان حمایت برای کنترل قیمت گوشت قرمز/ توزیع گوشت منجمد در بازار

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت گفت: برای کنترل قیمت گوشت قرمز به بازار ورود کرده‌ایم و قول می‌دهیم حتما قیمت را کنترل کنیم.

سید داوود موسوی در مورد دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز در روزهای اخیر گفت: متأسفانه بحث‌های هیجانی در مورد ویروس کرونا در این بخش هم اثرگذار بوده به طوری‌که با امتناع مردم از مصرف آلایش دام مانند جگر و کله‌ و پاچه قیمت این اقلام کاهش و برای جبران قیمت کلی فروش، قیمت گوشت قرمز افزایش یافته است.
معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت افزود: البته در مورد گوشت گوساله شاهد افزایش قیمت نبوده‌ایم اما این افزایش در یکی دو روز اخیر در گوشت گوسفندی مشاهده شده است. 
* افزایش قیمت گوشت قرمز تخلف است
وی با بیان اینکه پیرو این اتفاق و در راستای کنترل قیمت این کالا اکیپ‌هایی از سوی سازمان حمایت در میدان بهمن و مراکز بزرگ عرضه و میادین مستقر شده است، گفت: حتماً در بخش کشتارگاه‌ها هم با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا قیمت گوشت قرمز برای مصرف‌کننده بر پایه قیمت خرید دام زنده سبک و آنالیز مربوطه تعیین شود.
موسوی بیان داشت: هر گونه افزایش قیمت در گوشت قرمز غیرقانونی و تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود.
* همه کالاهای اساسی به میزان لازم ذخیره سازی شده است 
معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت با تأکید بر اینکه ذخایر گوشت قرمز منجمد به اندازه کافی است، گفت: امروز هم مجدد در جلسه‌ای تاکید شد تا گوشت قرمز منجمد به وفور در مراکز عرضه، میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع و در اختیار مردم قرار گیرد.
وی اظهار داشت: البته این تمهیدات پیش از این برای تنظیم بازار شب عید و ماه مبارک رمضان اندیشیده شده بود و خوشبختانه هیچ مشکلی برای تأمین گوشت قرمز وجود ندارد.
موسوی افزود: بر این اساس تمام سهمیه‌های کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز منجمد، مرغ، برنج، شکر، روغن برای استان‌ها مشخص شده و دغدغه‌ای برای تأمین نداریم. 
* بعضی التهابات بازار ناشی از رفتار هیجانی مردم است
معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت در پاسخ به این سوال که چرا علی‌رغم تاکیدات مکرر مسؤولان مبنی بر اینکه همه چیز فراوان است و مشکلی نیست، باز هم در بازار شاهد گرانفروشی و این‌گونه اتفاقات از قبیل تغییرات ناگهانی قیمت‌ها هستیم و به نظر می‌رسد اقدامات لازم و بازدارنده برای برخورد با متخلفان صورت نمی‌گیرد، گفت: متأسفانه بعضا این اتفاقات ناشی از رفتارهای هیجانی مردم است. ما حتماً برای کنترل قیمت گوشت قرمز ورود کرده‌ایم و قول می‌دهیم قیمت را کنترل کنیم. 
وی اظهار داشت:‌ همه تلاش ما و کارگروه تنظیم بازار این است که با رصد و پایش هر مشکلی که در این زمینه وجود دارد را در اسرع وقت حل کنیم. 
 
(چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸) ۱۳:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها