دوشنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۸۷ / ۱۲:۴۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۱۶۳
گزارشگر : ۱۰۱۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

برداشت هندوانه مکعبی برای اولین بار در شهرستان استهبان

به گزارش خبرگزاری صنایع غذایی ایران فودنا تولید نخستین هندوانه مکعبی توسط کارشناس واحد زراعت جهاد کشاورزی استهبان برداشت شد .

به گزارش خبرگزاری فودنا به نقل از حاجی زاده مسئول روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان استهبان "مدیر جهاد کشاورزی استهبان " در خصوص تولید هندوانه مکعبی گفت : از چندی پیش بامطالعات در خصوص تولید هنداونه مکعبی و با  بهره گیری از ایده های کارشناسی کار انتخاب بذر و محل کاشت آن  انجام گردید .

مهندس بذرافشان تصریح کرد : با توجه به محدود بودن مطالعات علمی ،آغاز این کار با سختی‌هایی همراه بود، اما با این وجود مراحل اولیه کاشت و نگهداری بوته با جدیت دنبال شد.

مهندس بذرافشان به یکی از آزمایشات صورت گرفته در زمینه، استفاده از وسائل و لوازم ابتکاری بکارگرفته شده در این طرح اشاره کرد و گفت : د یگر آزمایشات صورت گرفته ، فراهم نمودن شرایط جوی در نگهداری وتولید این نمونه از هندوانه بوده است  

وی گفت: استفاده از روش های مختلف  و ابزارهای بکار گرفته شده ، منجر به تولید هندوانه مکعبی در ابعاد  20در 25سانتی متری و با وزن 3کیلو 250 گرم شده است .

مدیرجهاد کشاورزی استهبان با اشاره به مدت زمان 70 روز درکاشت و برداشت هندوانه گفت :  با انجام مراحل تحقیقاتی و با تلاش‌های این مجموعه ،  ازباغچه ای که به این کار اختصاص یافته بود  تعداد یک عدد هندوانه مکعبی که به رشد ایده ال رسیده بود برداشت شد.

مسئول واحد زراعت ومجری طرح تولید هندوانه مکعبی با اشاره به این که این ایده  در سال جاری به صورت آزمایشی اجرا شده است، گفت: هدف اصلی ما این است که از سال آینده با مشارکت و همکاری سازمان‌ جهاد کشاورزی فارس امکان تولید هندوانه مکعبی در استان‌ فراهم شودو بخش دولتی اعتباراتی را به تولید این محصول اختصاص دهد.

مهندس خوشوقت ازمزیت های تولید هندوانه مکعبی گفت و گفت : حمل و نقل ساده‌تر و ویژگی تزئینی بودن آن و متفاوت بودن شکل ظاهری با هندوانه معمولی از نشانه های بارز این محصول است .

وی تصریح کرد :در حال حاضر ارزش هر یک از این هندوانه ها در بازار ژاپن حدود 83 دلار می باشد

خوشوقت از تولید این محصول در شکل ها ی متفاوت خبر داد و گفت ، با مزیت حمل و نقل آسان و  ارزش صادراتی بالا و ارزآوری قابل توجه می‌توان اشتغال‌زایی خوبی را برای فارغ التحصیلان کشاورزی ایجاد نمود.

 

(دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۷) ۱۲:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها