دوشنبه / ۲ دی ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۰۵۴۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سالانه ۳ تا ۴ هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت گلخانه ای می رود

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش تولید و تجاری سازی برای صادرات، سالانه ۳ تا ۴ هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت گلخانه‌ای خواهد رفت.

عباس کشاورز روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مزارع کلزا در دشتستان استان بوشهر افزود: هم اکنون سطح زیر کشت گلخانه‌ای کشور ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است که تا پایان سال یکهزار و ۵۰۰ هکتار  به آن افزوده می‌شود.
وی در بخش دیگری اظهارداشت: افزایش تولید روغن و کنجاله همواره یکی از برنامه‌های جدی بخش کشاورزی بوده طوریکه در پنج سال اخیر میزان تولید کلزا از ۶۰ هزار به ۴۲۰ هزار تن در سال گذشته رسید.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: این برنامه همچنان ادامه دارد و علت تمرکز روی کلزا این است که یک محصول پاییزه و بیشتر متکی به آب باران است که با توجه به کم آبی کشور سازگاری بیشتری نیز با این شرایط دارد.
کشاورز ادامه داد: کلزا از همه مهم‌تر به علت عمق ریشه باعث حاصلخیزی خاک می‌شود و برای سال جاری نیز پیام ما به کشاورزان مناطق معتدل و کمی گرم این است که چنانچه کشت پاییزه کلزا را  از دست داده‌اند در دی ماه از کشت کلزا پرهیز ولی از اوایل بهمن تا اوایل اسفند نسبت به کشت این محصول اقدام کنند.
وی گفت: کشاورزان برای کشت این محصول بدون نگرانی اقدام کنند زیرا عملکرد قابل قبولی خواهد داشت و می‌توانیم میزان تولید کلزا را نیز افزایش دهیم.
کشاورز ادامه داد: برنامه امسال کشت ۳۰۰ هزار هکتار کلزا است که تاکنون ۲۵۰ هزار هکتار آن محقق شده‌است.
وی یادآور شد: برای کشت کلزا در ۲ تا ۳  منطقه مشکل کاهش بارندگی داشتیم که این مهم نیز برطرف شد.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: همچنین از کشاورزان انتظار است با هدف افزایش تولید شیر در کشور نسبت به کشت علوفه‌های با نیاز آبی کم اهتمام جدی داشته باشند.
کشاورز ادامه داد: برای کشت بهاره  انواع محصولات کشاورزی کود، بذر و آفت کش تامین است به نحوی که ذخیره آفت‌کش‌ها نیز اکنون ۲ برابر نیاز سالانه است.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی روز دوشنبه در سفر یک روزه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به استان بوشهر وی را همراهی کرده‌است.

(دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸) ۱۳:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها