چهارشنبه / ۶ شهریور ۱۳۸۷ / ۱۶:۲۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۹۸۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
سال جاری

155 هزار تن گندم از مزارع استان تهران برداشت شد

رییس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: در سال جاری 155 هزار تن گندم از مزارع استان تهران برداشت شد

سیدحسین محسنی روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، گفت: از تولید 155 هزار تنی گندم استان حدود 66 هزار تن آن جهت ذخیره سازیبه سیلو تحویل داده شده است.
وی به برداشت 107 هزار تن جو اشاره داشت و گفت: امسال نیز در 35 هزار هکتار زمین های تحت کشت ذرت علوفه ای پیش بینی برداشت 49 تا 50 تن را داریم که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
محسنی از فعال بودن 179 شرکت خدماتی مشاوره ای و فنی و مهندسی در سطح تهران خبرداد و گفت: از این تعداد 29 شرکت مربوط به کلینیک های گیاه پزشکی و 57 شرکت به شرکت های فنی و مهندسی و 18 مربوط به شرکت های آموزش و ترویج است.
وی ادامه داد: در واگذاری امور این شرکت ها قراردادهایی برای شروع کار منعقد شده است.
گردهمایی، بازدیدهای ترویجی آموزشی، همایش ها به این شرکت ها واگذار شده است.
محسنی ادامه داد: ایجاد حفظ نباتات از طریق فارغ التحصیلان و امور دام و نظارت بر سطح اصلاح نژاد دام ها نیز از دیگر اقداماتی است که به فارغ التحصیلان واگذار شده است.
وی اشاره داشت: زراعت و نظارت گندم آرمانی و امور تدریجی شیلات نیز از دیگر اقداماتی است که توسط فارغ التحصیلان این بخش انجام می گیرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی به چالش آب اشاره داشت و گفت: در استان حدود 17 میلیارد تومان به پروژه های این بخش اختصاص یافته است.
وی به مصوبه مجلس برای تخصیص یارانه مستقیم اشاره داشت و گفت: کسانی که از آبیاری تحت فشار در زمین های تحت کشت استفاده می کنند مبلغ یک میلیون و 400 هزار تومان و به آبیاری قطره ای یک میلیون تومان اختصاص یافته است.
محسنی در ادامه صحبت های خود افزود: از اعتباراتی که به سازمان اختصاص یافته امسال حدود دو میلیارد و 300 میلیون تومان در این رابطه بیشترین گرایش کمک به کشاورزان برای اشتغال آب از منابع تا سر مزارع به صورت خرید لوله و کمک بلاعوض و یا از طریق کانال انتقال آب است.
وی به پیش بینی تولید یک میلیون و 200 هزار تن پروتئین در سال جاری اشاره داشت و گفت: در بخش شیلات نیز طبق پیش بینی ها احتمال کاهش در مورد تولیدات آبزیان خواهیم داشت.
** تولید محصولات باغی دو درصد افزایش داشت
محسنی به افزایش دو درصدی تولیدات باغی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال علیرغم خشکسالی، حدود یک میلیون و 600 هزار تن تولید محصولات باغی پیش بینی می شود.
وی به تولید گلخانه ای در مساحت دو هزار 10 هکتار اشاره داشت و گفت: برداشت از این مساحت افزایش 5/2 درصدی نسبت به سال گذشته را همراه داشت و در مورد گیاهان دارویی نیز صدق می کند.

** بیمه باغات 20 درصد افزایش یافت
وی به بیمه 20 درصدی باغات و محصولات آن اشاره داشت و گفت: با بیمه کردن این محصولات تنشهای کمتری متوجه باغداران خواهد شد.
وی به تولید سیب درختی در سال جاری نیز اشاره داشت و گفت: امسال 300 هزار تن سیب درختی در استان تولید شده است.

** استفاده از سموم 33 تن کاهش یافت
محسنی به کاهش 33 تنی استفاده از سموم اشاره داشت و افزود: از سال گذشته موضوع ساماندهی یارانه توزیع سم با آزاد سازی آن موجب کاهش استفاده از سموم شده است.
وی تصریح کرد: در سال گذشته مصرف کل سموم در حشره کش ها در سال 86، 57 تن بوده که امسال به 24 تن سم مصرفی رسیده است. همچنین میزان علف کش ها از 141 تن به 96 تن رسیده است.
محسنی خاطر نشان شد: استفاده از سموم قارچ کش ها نیز از 69 تن به 39 تن در سال جاری رسید.

(چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۸۷) ۱۶:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها