یکشنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۸:۵۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۴۳۳۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس سرویس عمومی

ثبت حدود ۲۰ هزار شکایت مردمی از تخلفات صنفی و غیر صنفی در بهمن/نانوایی‌ها بیشترین شکایات را به خود اختصاص دادند

میرآخرلو گفت: در بهمن ماه، ۱۹ هزار و ۹۸۰ فقره شکایت مردمی از تخلفات صنفی و غیر صنفی دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

شهرام میراخورلو معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ضمن تشریح سیاست‌های این سازمان برای تقویت سامانه ۱۲۴، اظهار داشت: موفق بودن در برخورد با تخلفات صنفی و کنترل و رصد هر چه بهتر بازار، مرهون ارتباط مستمر مردم با این سامانه است و مردمی سازی نظارت را اصلی مهم برای موفقیت سازمان دانست.
 
وی در ادامه، با اشاره به آخرین آمار و نظرسنجی انجام شده در بهمن ماه سال جاری نسبت به شکایات و عملکرد سازمان حمایت در ماه گذشته، گفت: در بهمن ماه سال جاری، جمعاً ۱۹ هزار و ۹۸۰ فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری استان‌ها در بخش کالا و خدمات دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته که از این تعداد ۶۵ درصد شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته و ۳۵ درصد باقیمانده نیاز به کار کارشناسی یا استعلام از مراجع ذیربط است.
 
وی با بیان اینکه از مجموع شکایات واصل شده در مدت مذکور، ۸۵ درصد در بخش کالا و ۱۵ درصد در بخش خدمات بوده است، تصریح کرد: نان و میوه و سبزیجات و همچنین رستوران‌های غذاخوری و تعمیرگاه‌های خودرو‌های سبک به ترتیب بیشترین سهم شکایات را براساس نوع خدمات بخود اختصاص داده اند و گرانفروشی و تقلب در صدر عناوین تخلف گزارش‌های دریافتی قرار گرفته است.

برنامه‌های ستاد تنظیم بازار برای مقابله با گرانی/ افزایش میزان توزیع مرغ و گوشت
 
این مقام مسئول، همچنین درباره مصالحه قبل از شکایات نیز عنوان کرد: در این مدت، از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند، ۳۹۶ فقره با براورد ارزش بیش از ۷۳ میلیارد ریال در کارگروه‌های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع از تشکیل و ارجاع پرونده اجتناب گردیده است.
 
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر اینکه، تلاش شده نتایج بررسی شکایات به شاکیان در اولین فرصت و در کوتاهترین زمان اعلام گردد؛ یادآور شد: بازرسان این سازمان در سراسر کشور همزمان به بازرسی از واحد‌های صنفی، صنعتی و خدماتی می‌پردازند و در تهران نیز با استقرار ۷ منطقه پس از دریافت شکایات در کمترین مدت در محل حضور یافته و نسبت به بررسی شکایات و ارایه گزارش اقدام می‌نمایند.
 
میراخورلو یکی از رسالت‌های مهم سازمان حمایت را ایجاد ثبات اقتصادی در جامعه از طریق بازرسی و نظارت بر تمامی واحد‌های عمده و خرده فروش و تسریع در رسیدگی به تخلفات و فرهنگ سازی و گسترش نظارت‌های مردمی عنوان کرد و گفت: براین اساس شهروندان محترم می‌توانند با مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از قبیل گران فروشی، کم فروشی، تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و سایر تخلفات اقتصادی از طریق سامانه ۱۲۴ مسئولان ذیربط را در جریان قرار داده تا رسیدگی لازم صورت پذیرد.
(یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷) ۰۸:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها