شنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۳:۵۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۴۱۳۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
فارس
سرویس سرویس عمومی

وضعیت آشفته بازار دلیل قابل قبولی برای احیای وزارت بازرگانی نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه وضعیت آشفته بازار دلیل قابل قبولی برای تشکیل وزارت بازرگانی نیست، گفت: وزارت بازرگانی به تنهایی هیچ کارآیی ندارد و وضعیت بازار را با مدیریت می‌توان کنترل کرد.

محمدرضا بادامچی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  درباره تلاش دولت برای احیای وزارت بازرگانی گفت: در اکثر کشورهای دنیا بازرگانی و تولید در بخش‌های صنعتی و کشاورزی دارای مدیریتی واحد هستند. حتی می‌توان گفت تجمیع تولید و بازرگانی در یک وزارتخانه ازجمله مهم‌ترین مولفه‌های تاثیر‌گذار در پیشرفت کشورهای توسعه یافته است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه وضعیت آشفته بازار دلیل قابل قبولی برای تشکیل وزارت بازرگانی نیست، گفت: تلاش دولت برای احیای وزارت بازرگانی به دلیل وضعیت نابسامان بازار است ولی این دلیل قابل قبولی نیست. وزارت بازرگانی به تنهایی هیچ کارایی ندارد و وضعیت بازار را با مدیریت می‌توان کنترل کرد.
 
بادامچی در پایان تصریح کرد: احیای وزارت بازرگانی بارها در مجلس رد شده است. درحال حاضر، شاهد آن هستیم که دولت در مجلس لابی کرده است و امیدواریم نمایندگان مجلس تصمیم صحیحی بگیرند.
 
به گزارش فارس، دولت روحانی از اوایل سال ۹۶ به شدت به دنبال تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و احیای وزارت بازرگانی است. درهمین راستا، در سال جاری دو بار به صورت رسمی و یک بار به صورت غیررسمی در این زمینه در صحن علنی مجلس رای گیری شده است که نمایندگان مجلس هر سه بار با این پیشنهاد دولت مخالفت کرده اند. با این وجود، اخیرا با پیگیری های دولت، طرح جدیدی توسط گروهی از نمایندگان مجلس برای احیای وزارت بازرگانی با عنوان طرح «تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی» ارائه شد که این طرح به صورت عادی در تاریخ ۸ اسفندماه اعلام وصول شد و بررسی طرح مذکور در کمیسیون اجتماعی مجلس از دوشنبه این هفته آغاز خواهد شد.
(شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷) ۱۳:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها