جمعه / ۳۰ آذر ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۲۰۸۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

فرصت طلبی دلالان دلیل اصلی نوسان قیمت ماهی/قیمت هر کیلو قزل آلا ۳۶ هزار تومان

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی، سودجویی دلالان و عوامل واسطه را یکی از عوامل اصلی گرانی ماهی در بازار اعلام کرد.

آرش نبی زاده مدیر عامل اتحادیه ماهیان سرد آبی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان موافق افزایش بی مهابای قیمت ماهی در بازار نیستند، اظهار کرد: با توجه به آنکه ماهی جزء غذاهای درجه 2 خانوارها به شمار می رود، از این رو افزایش قیمت در کاهش قدرت خرید خانوار و حذف ماهی از سبد غذایی تاثیر بسزایی دارد.
وی سود جویی دلالان و عوامل واسطه را یکی از عوامل اصلی گرانی ماهی در بازار اعلام‌کرد و افزود: البته اتخاذ تصمیم ممنوعیت واردات "تخم چشم زده" در برخی مقاطع سال جهت حمایت از تولید داخل موجب شده  است تا برخی مزارع به مدت 2 تا 3 ماه خالی بماند که این امر در کاهش محسوس عرضه ماهی برای سال آینده تاثیر بسزایی دارد.
نبی زاده با اشاره به اینکه "تخم چشم زده" داخل کیفیت وارداتی را ندارد، بیان کرد: براین اساس سازمان شیلات در جهت حمایت از تولید داخل باید هر ساله درصدی از رقم واردات بکاهد چرا که ممنوعیت آن در چند‌ماه از سال، علاوه بر بروز مشکل برای پرورش دهندگان عمده در نوسان‌قیمت ماهی در بازار داخل اثر گذار است.
این مقام‌مسئول راه حل تنظیم بازار ماهی را عرضه مستقیم در غرفه های میادین میوه و تره بار اعلام کرد و افزود: علی رغم آنکه دلالان قزل آلا را با نرخ های پایینی از تولیدکنندگان می خرند، اما با سودهای هنگفتی در بازار عرضه می کنند که با همکاری سازمان شیلات و میادین میوه و تره بار از سال آینده قصد داریم دست دلالان را از بازار کوتاه کنیم.
وی در پایان قیمت هر کیلو قزل آلا سر مزرعه را ۲۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این درحالی است که به سبب سودجویی دلالان و کمبود ماهی با قیمت‌های ۳۵ تا ۳۶ هزار تومان در خرده فروشی‌ها توزیع می‌شود.

(جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷) ۱۲:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها