شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ / ۱۵:۴۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۱۹۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کارشناس پرورش قارچ

پرورش قارچ خوراکی کمترین آلودگی را برای محیط زیست دارد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تولید قارچ خوراکی امسال در استان چهارمحال و بختیاری به بیش از سه هزار تن می‌رسد

حبیب‌الله عالی انوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: با بهره‌برداری از پنج مزرعه پرورشی، تولید قارچ به سه هزار تن افزایش خواهد یافت.

وی تولید سال گذشته را دو هزار و صد تن اعلام و خاطرنشان کرد: استان چهارمحال و بختیاری رتبه چهارم کشوری را در تولید قارچ پس از استان‌های قزوین، تهران و خوزستان دارد.

عالی انوری تصریح کرد: کارشناسان تولید حداقل هشت هزار تن از این محصول پرورشی را تا چند سال آینده در استان پیش‌بینی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، کارشناس پرورش قارچ جهاد دکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سودآوری مناسب، اشتغال‌زایی، آب و هوای خنک، زمین‌های حاصلخیز و آب کافی از عوامل توجه سرمایه‌گذاران در تولید قارچ بوده است.

جمشید کریمی با بیان اینکه کارآفرینان این صنعت هزینه‌های سرمایشی کمتری را در هفت ماه از سال متحمل می‌شوند، افزود: با افزایش قیمت گوشت قرمز و سفید و آگاهی مردم از ارزش غذایی قارچ، فروش این محصول در استان رو به افزایش است.

وی در پایان با اشاره به اینکه این صنعت به فناوری پیچیده و وارداتی نیاز دارد، گفت: پرورش قارچ خوراکی کمترین آلودگی را برای محیط زیست دارد و پرورش‌دهندگان از مواد دورریز کشاورزی در تولید کود کمپوست به عنوان خاک مناسب پرورش قارچ استفاده می‌کنند.

 

(شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۷) ۱۵:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها