جمعه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۷۰۵۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
فارس
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

توزیع بره‌های شیری بهاره، صرفه اقتصادی ندارد/ثبات نرخ لاشه داخلی در عمده فروشی‌ها

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده با اشاره به اینکه مشکلی در توزیع دام در بازار وجود ندارد، اظهار کرد: هم اکنون بره زایش های پاییز و زمستان در حال عرضه به بازار هست در حالیکه تقاضای چندانی برای آن وجود ندارد.

وی در پاسخ به اظهار نظر رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی مبنی بر کمبود دام زنده در میادین گفت: سیستم قصابی در پی توزیع بره های شیری بهاره به کشتارگاه ها هستند، در حالیکه این بره ها به دلیل وزن پایین برای توزیع به کشتارگاه صرفه اقتصادی چندانی برای دامدار ندارد.
پوریان ادامه داد: دامداران نسبت به توزیع بره های شیری بهاره به کشتارگاه ممانعت می‌کند، چراکه تولیدکنندگان به سبب وزن پایین به دنبال افزایش ضریب تولید گوشتی این بره ها هستند تا فروش آن برای دامداران صرفه اقتصادی داشته باشد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه توزیع گوشت های وارداتی کماکان سابق ادامه داد، بیان کرد: براین اساس اظهار نظر برخی افراد مبنی بر کمبود گوشت و دام زنده در بازار صحت ندارد.
به گفته وی؛ با وجود تغییرات نرخ ارز، قیمت گوشت های وارداتی از ثبات نسبی در بازار برخوردارند، به طوریکه هم اکنون هر کیلو گوشت استرالیا با نرخ 30 هزار و اوراسیا 29 هزار تومان عرضه می شود.
وی نرخ هر کیلو دام زنده را 16 تا 16 هزار و 500 تومان اعلام کرد و افزود: نرخ هر کیلو لاشه بره سنگین با دنبه همانند سابق درب عمده فروشی 34 هزار و بره سبک با دنبه 36 هزار و 500 تومان توزیع می شود.
رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده از افزایش واردات گوشت خبر داد و گفت: از دهم اردیبهشت واردات روزانه گوشت از اوراسیا به 100 تا 120 تن خواهد رسید.


(جمعه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۱:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها