یکشنبه / ۵ اسفند ۱۳۸۶ / ۱۶:۳۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۶۶۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
در اصفهان برگزار شد

دومین جشنواره انتخاب بهترین غذای دریایی

دومین جشنواره انتخاب بهترین غذای دریایی به منظور ترویج فرهنگ مصرف آبزیان در استان اصفهان برگزار شد

 

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان شیلات ایران این جشنواره با هدف افزایش سرانه مصرف آبزیان، معرفی ارزشهای غذایی ماهی، شناخت تنوع طبخ آبزیان و با حضور مدیران و مسئولین استانی و شهرستانی اصفهان و جمع کثیری از بانوان اصفهانی در سالن ورزشی آزادی اصفهان برپا شد.

پس از فراخوان جشنواره تعداد 300 نفر از علاقمندان اقدام به ثبت‌نام برای ارایه غذاهای طبخ شده دریایی و شرکت در جشنواره مذکور کردند که در روز جشنواره تعداد 170 نفر در این جشنواره حضور یافتند.

در پایان پس از داوری به 5 نفر اول که در غذای طبخ شده آنها، معیارهای موردنظر داوران نظیر نوآوری و خلاقیت، کیفیت طعم و مزه غذا، صرفه اقتصادی، سهولت طبخ و بهترین تزیین را رعایت کرده بودند، لوح تقدیر و نیم سکه بهار آزادی اهدا شد.

همچنین بر اساس نظر هیات داوران انتخاب به 3 نفر اول هریک از بخشهای مختلف (نوآوری و خلاقیت، کیفیت طعم و مزه غذا، صرفه اقتصادی، سهولت طبخ، بهترین تزیین) لوح تقدیر و ربع سکه بهار آزادی اعطا شد.

در این جشنواره مدیرکل شیلات اصفهان در خصوص وضعیت آبزی‌پروری در این استان گفت: استان اصفهان اگرچه دارای آب و هوای نیمه خشک و بیابانی بوده و از استانهای نسبتا" کم آب کشور است، ولی با آغاز فعالیتهای شیلات در آبهای داخلی کشور، در این استان پهناور نیز برنامه‌ها و فعالیتهای گسترده و وسیعی در جهت توسعه آبزی‌پروری و استفاده بهینه و مطلوب از منابع آبی موجود انجام پذیرفته است که هم اکنون این رشته تولیدی در بسیاری از مناطق مستعد استان به عنوان یکی از زمینه‌های مهم تولیدی، اشتغالزا و درآمدزا مطرح می‌شود.

دکتر وحید مقدس در پایان با اشاره به توانمندیها و پتانسیلهای آبزی‌پروری به افزایش سرانه مصرف آبزیان در این استان تاکید کرد.

در ادامه معاون دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان ادامه داد: امروزه در تمامی کشورهای جهان تامین نیازهای غذایی و نیز تنوع غذایی مورد توجه بوده و پزشکان، محققان و کارشناسان فاکتورهای جدیدی از برتری این ماده غذایی ارزشمند به مردم ارایه می‌دهند.

دکتر شانه‌ساز افزود: با توجه به نقش و جایگاه آبزیان در جامعه ضروری است در هفته دوبار ماهی مورد مصرف قرار گیرد.

وی در پایان آمادگی دانشگاه علوم پزشکی برای همکاری بیشتر در زمینه ترویج آبزی مصرفی را اعلام کرد.

(یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۶) ۱۶:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها