شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۶ / ۱۹:۱۲
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۷۳۱۹۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس شیرینی و شکلات
مدیر برند گروه صنعتی ویتانا:

حذف درج قیمت روی محصولات به رشد واسطه‌ها کمک می‌کند/ بازار هنوز آماده آزادسازی قیمت‌ها نیست

محمدرضا طالبی گفت: حذف درج قیمت نهایی روی محصولات، بیشتر از آنکه به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان باشد، به واسطه‌ها کمک می‌کند. بازار ما هنوز آن انسجام مورد نظر را نداشته و در واقع هنوز آماده آزادسازی قیمت‌ها نیست و این اتفاق در حال حاضر فقط موجب هرج و مرج در بازار می‌شود.

مدیر برند گروه صنعتی ویتانا در گفت‌وگو با خبرنگار غلات نیوز به مشکلات تأمین مواد اولیه و دستگاه‌های مورد نیاز صنعت بیسکوئیت‌سازی در کشور اشاره نمود و بیان کرد: متأسفانه گاهی به دلیل تحریم‌های موجود، در تأمین برخی مواد اولیه و قطعات یدکی دستگاه‌ها دچار مشکل می‌شویم و به اجبار از طریق واسطه‌ها اقدام می‌کنیم؛ حتی در برخی مواقع، مواردی در کشورمان تولید نمی‌شود و ما مجبور به بومی‌سازی می‌شویم که این مسأله کارمان را قدری سخت و طولانی می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: علی‌رغم اینکه شرکت‌های داخلی به تنهایی توانایی تأمین بازارهای داخلی را دارند، وجود محصولات خارجی در بازار موجب شده شرکت‌های داخلی با مشکلاتی مواجه شوند، به طوری که متأسفانه بسیاری از فروشگاه‌ها با توجه به حاشیه سود بالاتر در محصولات خارجی، ترجیح می‌دهند این محصولات را بفروشند.

طالبی ادامه داد:کیفیت پایدار و پیوسته، مسأله‌ای است که شرکت‌های خارجی همیشه به آن توجه کرده‌اند. تولیدکنندگان خارجی تأمین‌کننده مشخصی را برای مواد اولیه‌شان به‌خصوص آرد که اصلی‌ترین ماده اولیه این صنعت است، انتخاب کرده و حتی بذری را که قرار است تبدیل به آرد شود خودشان تأمین می‌کنند که این مسأله باعث شده همیشه آردی با کیفیت یکسان و یکنواخت در اختیار داشته باشند، لذا با توجه به اینکه آرد نقش مهمی در این صنعت دارد تولیدکنندگان خارجی توانسته‌اند چالش کیفیت را کنترل کنند. یکی از مواردی هم که باعث می‌شود بسیاری از مردم نسبت به محصولات خارجی تمایل نشان دهند، کیفیت ثابت و پایدار آن محصولات است و متأسفانه ما به دلیل متغیر بودن کیفیت مواد اولیه‌مان شاید کمی از استانداردها فاصله داشته باشیم.
(شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶) ۱۹:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها