چهارشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۲
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۶۹۷۰۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

افزایش 40 درصدی تولید آبنبات بجنورد

مدیر توسعه صنعتی و کارآفرینی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی گفت: اصلاح چرخ قالب تولید آبنبات تولید این محصول را تا 40 درصد افزایش داد.

محمد حسین پور با اشاره به اینکه طی سال گذشته بخش سنگ آبی تولید آبنیات با هدف کاهش انرژی اصلاح شد، افزود: با اجرای این طرح میزان مصرف آب به حداقل رسید به‌طوری‌که میزان مبلغ ثبت شده پرداخت آب در قبوض آب یکی از واحدهای تولیدی آبنبات که در هر دوره 40 میلیون ریال اعلام می‌شد هم اکنون به سه میلیون ریال رسیده است.

وی ادامه داد: بعد از اجرای این طرح، چرخ قالب تولیدی‌های آبنبات نیز در بجنورد اصلاح شد به‌طوری‌که در گذشته زمانی که خمیر آبنبات از لای چرخ قالب می‌گذشت تا شکل گیرد این چرخ داغ می‌شد و کارگر مجبور می‌شد تا در روند کار وقفه ایجاد کند تا این دستگاه خنک شود و یا چرخ‌های قالب را عوض می‌کرد و این وقفه موجب سرد شدن خمیر آبنیات می‌شد که این امر نیز یک معضل برای واحد تولیدی بود.

حسین پور اظهار کرد: با اصلاح چرخ قالب، جریان آب از استوانه‌های این چرخ می‌گذرد و موجب خنک شدن آن می‌شود و دیگر نیازی به عوض کردن چرخ قالب و یا ایجاد وقفه در کنار نمی‌شود.

وی تصریح کرد: به گفته تولیدکنندگان آبنبات با اصلاح چرخ قالب میزان تولید آبنبات تا 40 درصد افزایش یافته و از سوی دیگر کارگران نیز هر چند ساعت به علت داغ شدن چرخ قالب بیکار نمی‌شوند.

این مقام مسئول توضیح داد: بعد از اینکه آبنبات از مرحله چرخ قالب می‌گذرد قالب‌های شکل گرفته آبنیات به یکدیگر پیوسته هستند و یک کارگر باید با چوب به تخته‌های آبنبات ضربه وارد کند تا این قالب‌های شکل گرفته از یکدیگر جدا شوند که به دنبال آن مقداری پرت محصول مشاهده می‌شود بنابراین به دنبال آن هستیم تا این مرحله نیز اصلاح شود و زمانیکه قالب‌های آبنبات شکل می‌گیرد لرزه ای ایجاد شود تا در همان جا این قالب‌ها از یکدیگر جدا شوند و نیازی به وارد کردن ضربه نباشد./ ایسنا
(چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵) ۰۹:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها