چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۳۸۶ / ۱۴:۲۶
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۶۴۱۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

گردآوری کتاب سال تولید و صادرات مرکبات مازندران

سازمان بازرگانی استان مازندران در نظر دارد اقدام به گردآوری کتاب سال تولید و صادرات مرکبات استان مازندران در سال جاری کند

 به گزارش ایانا از سازمان بازرگانی استان مازندران مرتضی کاظمیان مدیریت برنامه‌ریزی و پژوهش این کتاب با اعلام این خبر افزود: این کتاب با هدف شناسایی استعدادهای بالقوه استان در زمینه تولید و صادرات مرکبات و همچنین اطلاع از آخرین یافته‌های علمی- تحقیقاتی در زمینه صادرات با اهداف علمی کاربردی گردآوری می‌شود.

وی تصریح کرد: استان مازندران با دارا بودن نواحی وسیع و شرایط اقلیمی مطلوب و خاک حاصلخیز یکی از مراکز مهم کشت و پرورش و تولید مرکبات در ایران به شمار می‌آید و بخش مهمی از تولیدات اساسی مرکبات کشور به این استان تعلق دارد.

همچنین به دلیل دسترسی به آبهای خزر و همجواری با کشورهای استقلال یافته شوروی سابق و همسایگی با استان‌های گیلان، گلستان، تهران و سمنان و ... موقعیت مناسبی را از نظر دسترسی به بازارهای داخلی و جهانی دارا است.

کاظمیان مدیریت برنامه‌ریزی و پژوهش این کتاب ضمن بیان این مطلب افزود: گردآوری کتابهایی از این دست می‌تواند به شناخت آمار واقعی تولید و صادرات استان و در نتیجه شناخت کمبودها و ضعف‌های صادرات استان و همچنین شناخت راهکارهایی جهت توسعه تولید و صادرات مرکبات کمک شایانی کند.

وی با اشاره به اینکه این کتاب پس از مرحله چاپ با کیفیت عالی و تیراژ گسترده ضمن اینکه به عنوان منبعی معتبر در سازمان بازرگانی استان مازندران باقی خواهد ماند به تمامی سفارتخانه‌های حوزه CIS، اتاقهای بازرگانی، سازمان صنایع و معادن و جهاد کشاورزی استان و سایر ارگانهای وابسته ارسال خواهد شد و همچنین در اختیار کلیه مراکز علمی- تحقیقاتی به عنوان یک منبع موثر قرار خواهد گرفت.

مدیریت پژوهش و برنامه‌ریزی این کتاب جمع‌آوری آماری دقیق از میزان تولید و صادرات مرکبات استان مازندران، شناخت گونه‌های تولید و صادر شده مرکبات استان، شناخت کمبودها و ضعف‌های صادرات مرکبات استان و ارائه راهکارهای موثر در این زمینه را از عمده‌ترین محورهای گردآوری کتاب مذکور برشمرد علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های 2256114- 2211587- 2211205 با پیش‌شماره 0123 تماس حاصل کنند.

 

(چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۶) ۱۴:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها