چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۳۸۶ / ۱۴:۴۱
سرویس : مشاورین صنایع غذایی
کد خبر : ۶۴۰۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس مشاورین صنایع غذایی

برترین‌های صنعت غذایی کشور همزمان با روز جهانی غذا معرفی شدند

برترین‌های صنعت غذایی کشور در دومین جشنواره علوم و صنایع غذایی ایران همزمان با روز جهانی غذا ( 16 اکتبر - 24مهر) با حضور مسئولان ، فعالان صنایع غذایی کشور ، جمعی از دانشگاهیان و... ،معرفی شدند

به‌گزارش خبرنگار ایرنا،در این جشنواره که در محل موسسه تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در تهران برگزار شد، چهار نفر از استادان دانشگاه‌ها، شش شرکت برتر و چهار بازنشسته وزارتخانه‌های مرتبط و سه نفر از پیشکسوتان صنعت غذا معرفی و لوح یادبود به آنها اهدا شد.

رییس فراکسیون صنایع غذایی مجلس شورای اسلامی در مراسم معرفی برترین‌های صنعت غذایی کشور گفت: صنعت غذایی با همت و تلاش صاحبان صنایع، استادان، وزارتخانه‌های مرتبط و مجمع تشکل‌های صنایع غذایی از انسجام و وحدت قابل توجهی برخوردار است.

" علی دانش منفرد" افزود: از حدود سه سال پیش پیشنهاد تشکیل فراکسیون صنایع غذایی در مجلس ارایه شد که در آن زمان از این پیشنهاد استقبال خوبی به عمل آمد. به گونه‌ای که هم اکنون حدود  112نفر از نمایندگان مجلس در این فراکسیون حضور جدی و فعال دارند.

وی سپس با اشاره به نقش فراکسیون صنایع غذایی درحوزه صنعت غذایی کشور ، اظهار داشت : این فراکسیون در واقع به عنوان پل ارتباطی بین صنعت غذایی و مسئولان اجرایی کشور عمل می‌کند و توانست ارتباط خوبی بین دست اندرکاران صنایع غذایی ، مسئولان اجرایی و قوه مقننه برقرار سازد که خوشبختانه این حرکت، نتیجه خیلی خوبی نیز به دنبال داشت.

دانش منفرد بابیان اینکه به‌دنبال تاسیس فراکسیون صنایع غذایی در مجلس، تشکل‌های متعدد صنایع غذایی نیز تشکیل شد، گفت: تمام تشکل‌های صنایع غذایی هم اکنون با این فراکسیون ارتباط خوبی دارند و ما توانستیم در مجلس هر تشکل را با وزارتخانه‌های ذیربط مرتبط سازیم.

وی همچنین ارتباط بین حوزه صنایع غذایی با مراکز دانشگاهی را از دیگر اقدام‌های مهم در بخش غذایی کشور دانست و افزود: در بخش غذایی نیز همچون سایر بخش‌های کشور بدون تکیه بر علم و پژوش نمی‌توانیم موفق عمل کنیم . لذا لازم است بین استادان و پژوهشگران بامجموعه صنایع غذایی کشور پیوند برقرار شود.

رییس فراکسیون صنایع غذایی مجلس تصریح کرد،مجموعه غذایی کشوربا ارتباط مناسب با مجلس و مراکز دانشگاهی توانسته حرکت‌های قابل توجهی را انجام دهد ، اما مهم این است که این حرکت‌ها نهادینه شوند و استمرار داشته باشند تا مجمع تشکل‌های صنایع غذایی، دانشگاهیان، مجلس و صنعت غذا به رشد و کمال خوبی دست پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،وی ادامه داد: این فراکسیون با دارا بودن11 کمیته تخصصی، تمام رشته‌ها و حوزه‌های تخصصی صنعت غذایی کشور را پیگیری می‌کند.

"شاهد نجم" نماینده سازمان بین‌المللی خواربار و کشاورزی (فائو) در ایران نیز در این مراسم گفت: در کره خاکی برای تغذیه تمام افراد و موجودات زنده غذای کافی تولید می‌شود ، اما متاسفانه هم اکنون حدود 845 میلیون زن و مرد و کودک با گرسنگی دست به گریبان هستند.

وی افزود: هم اکنون  156 کشور حق غذا را به عنوان یک حق قانونی لازم- الاجرا ، پذیرفته‌اند. ضمن اینکه در سال  2004 میلادی شورای فائو رهنمودهایی را در خصوص حق دسترسی به غذا به عنوان اهمیت غذا در جهان اتخاذ کرده است.

نجم سپس با اشاره به روز جهانی غذا گفت: این روز نشانه رشد افکار عمومی جهانیان است و این روز فرصت خوبی برای برداشتن گام‌های موثر و اساسی توسط کشورها در این خصوص می‌باشد.

وی با بیان اینکه رهایی از گرسنگی از جمله موارد درج شده در اساسنامه فائو است، اظهار داشت: با وجود پیشرفت‌های بوجود آمده در سراسر جهان، عدم دسترسی به غذا یکی از چالش‌های فراروی کشورهای جهان است.

"سید محمد حسینی" دبیرکل مجمع تشکل‌های صنایع غذایی نیز در ابتدای مراسم با ارایه گزارشی از روند برگزاری دومین جشنواره علوم وصنایع غذایی ایران گفت: این جشنواره با هدف قدردانی از پیشکسوتان صنعت، دانشگاهیان، بازنشستگان وزارتخانه‌های مرتبط و معرفی شرکت‌های برتر صنایع غذایی برگزار می‌شود.

وی سپس افزود: ستاد برگزاری جشنواره با تشکیل چهار کمیته در زمینه‌های انتخاب استادان برتر، شرکت‌های برتر، بازنشستگان وزارتخانه‌های مرتبط و پیشکسوتان، کار انتخاب برترین‌ها را به عهده گرفت.

حسینی درپایان سپس موفقیت در صادرات، کیفیت، نشان‌های مختلف بین‌المللی، ، سودآوری ، برند مهم و رضایت‌مندی مشتریان را از معیارهای انتخاب شرکت - های برتر برشمرد.

(چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۶) ۱۴:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها