سه شنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۳۲۸۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تحولات مثبت بخش کشاورزی در سایه پرداخت یارانه به نهاده دانش

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: تخصیص یارانه از سوی دولت به مقوله دانش موجب شده که در برنامه ششم توسعه شاهد تحولات مثبت بخش کشاورزی باشیم.

احمد کبیری رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، در خصوص شرایط ورود محصولات کشاورزی به بازارهای جهانی اظهار داشت: در واقع شرط ورود محصولات کشاورزی به بازارهای جهانی متعدد است اما باید گفت که در فضای پسابرجام افزایش کیفیت و کاهش قیمت از جمله شرایط اساسی برای ورود محصولات به بازارهای جهانی است.

وی افزود: خوشبختانه آثار تحریمهای ظالمانه علیه ایران در بخش کشاورزی کمتر از دیگر بخش‌ها بود و در اوج تحریمها نیز بخش کشاورزی با رشد و توسعه همراه بوده به طوری که در شش ماه اول سال این بخش بارشد 57.6 درصد مواجه بوده است.

کبیری با اشاره به اینکه ضریب نفوذ داشتن شرط افزایش کمیت و کیفیت بخش تولید کشاورزی است بیان کرد: در بین نهاده های مورد نیاز بخش کشاورزی نهاده‌ای به نام دانش از اهمیت بالایی برخوردار است اما لازم به ذکر است که این امر بک شبه رخ نخواهد داد و به همین خاطر در بخش کشاورزی ضریب نفود دانش را افزایش دهیم و حال می‌توان امیدوار بود که در فضای پساتحریم میتوان چنین استفاده و بهره ای را برد.

وی در خصوص تخصیص یارانه از سوی دولت به مقوله دانش گفت: دولت در بخش کشاورزی از نهاده دانش غفلت کرده و حال وقت آن رسیده که به مقوله دانش دانش همانند تکنولوژی جدید و ماشین آلات یارانه بپردازد تا در برنامه ششم توسعه شاهد تحولات مثبتی باشیم./باشگاه خبرنگاران جوان
(سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴) ۰۹:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها