شنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۱۸۴۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

جلوگیری از وادات ماهیان تیلا پیلا بااستفاده از ابزار تعرفه

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان گفت: در واقع باید از طریق ابزارهای فنی اعم از تعرفه، واردات ماهیان تیلا پیلا به کشور را کنترل کنیم .

ارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان درکشور  در خصوص تولید ماهیان تیلا پیلا در کشور اظهار داشت: معتقدم که ماهیان تیلا پیلا از کیفیت غذایی مناسبی برخوردار نیستند هر چند که سال گذشته واردات این ماهیان منجر به خروج  50 میلیون دلار ارز از کشور شده است.

وی افزود: در حال حاضر که می خواهیم به سمت اقتصاد جهانی برویم ، نمی توانیم ممنوعیت وارداتی این محصول را داشته باشیم؛ بلکه باید از طریق ابزارهای فنی همچون تعرفه واردات را کنترل کنیم، زیرا تعرفه واردات ماهیان تیلا پیلا از چین تنها 4 درصد است در حالی که صادرات میگو کشور با تعرفه 18 درصدی به چین صورت می گیرد.

قاسمی با اشاره به اینکه برخی کارشناسان این صنعت خواستار تکثیر و پرورش ماهیان تیلا پیلا در کشور هستند، بیان کرد: سازمان محیط زیست به شدت با تکثیر و پرورش این ماهیان در کشو رکه سبب نوع خاص آنها که می تواند آسیب جدی به محیط زیست وارد کند؛ مخالف است و بنده معتقدم به جای تکثیر و پرورش تیلا پیلا به پرورش ماهیان خاوریاری که می تواند ارز آوری خوبی برای کشور داشته باشد بپردازیم، هر چند که متاسفانه ما از پرورش این ماهیان غافل شده ایم./باشگاه خبرنگاران جوان،
(شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴) ۰۹:۳۴
محمد ابراهیم اسماعیلی
۱۳۹۴/۰۸/۳۰
0
0
0

ایشان با تولید ماهی "تیلاپیلا" مخالف است! ایرادی ندارد. اما اتحادیه های واقعی تکثیر و پرورش و صادرات آبزیان در استان ها و مرکز، با تولید ماهی "تیلاپیا" موافقند که اسامی این تشکل ها در نامه ای که اخیراً منتشر ساخته اند آمده است. حال پیدا کنید ایشان سخنگوی
کدام صنف است؟!!


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها