شنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۳
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۶۱۱۴۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
رییس سازمان غذا و دارو در همایش روز جهانی غذا گفت:

اجازه بدهید نسبت به اولویت نظارتی سلامت محورمان اقدام کنیم

دیناروند در همایش روز جهانی غذا در جمع صاحبان صنعت غذا و کشاورزی گفت: اولویت سلامت در تولید غذا، وظیفه ی اصلی سازمان غذا و داروست، فلذا اجازه دهید نسبت به انجام وظیفه ی خود اقدامات لازم را انجام دهیم.

رییس سازمان غذا و دارو در این همایش گفت: غذا در بحث های مختلف اجتماعی ، عدالت، فن آوری و فرهنگی مهم است و آنچه که مسئولیت ماست، نقش سلامت است و تشکر می کنم از صاحبان صنایع که خود اذعان دارند ، نقش سلامت اولویت بر همه ی امورات است و ما هم نمی توانیم با توجه به این اولویت ها وظیفه خود را کنار بگذاریم
دیناروند با اشاره به وظایف این سازمان در ارتباط صنعت غذا گفت : سلامت در این بخش برای ما از همه موضوعات دیگر مهم‌‌تر است و ما نمی‎توانیم از این موضوع چشم‌پوشی کنیم و تمام تلاش خود را می‎کنیم تا به این وظیفه خود جامه عمل بپوشانیم.

دیناروند تصریح کرد: در شرایطی که می ‎توانیم در عرصه تولید و صنعت غذا محصولاتی با بالاترین استاندارد و کیفیت تولید کنیم نباید راه فراری برای تولیدکنندگانی که به این مسائل توجه نمی‌کنند وجود داشته باشد.

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو در بخش لبنیات می‌توانیم بهترین تولیدات را داشته باشیم و انتظار ما از تولیدکنندگانی که کیفیت کالاهای ایشان مطلوب نیست این است که کیفیت را به این سمت سوق بدهند.

وی با تأکید بر این که موضوع سلامت غذا تک‌بعدی نیست، گفت: در بخش صنعت غذا سه نکته برای ما حائز اهمیت است که اولین آن کاهش مخاطرات احتمالی غذا است چرا که بسیاری از بیماری‎ها وابسته به غذای تولیدی است به جهت آلاینده‎های میکروبی، شیمیایی که می‎تواند در آن وجود داشته باشد.

وی ادا مه داد: تقلبات غذایی که با رشد علم در همه دنیا در حال افزایش است موضوع دیگری است که باید به آن توجه شود چرا که استفاده از رنگ‌ها و افزودنی‌ها و مواد ناشناس در فرآورده‎های غذایی خطرات بسیاری را در پی خواهد داشت.

رئیس سازمان غذا و دارو از برنامه این سازمان برای مبارزه با تقلبات غذایی و کاهش مخاطرات غذا خبر داد و گفت: در این راستا ده‎ها میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده تا شبکه آزمایشگاهی قوی راه‌اندازی شود کنترل و نظارت افزایش یبد.

دیناروند در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به لزوم اصلاح رفتار و شیوه تغذیه در کشور گفت: خوشبختانه افرادی که فقر غذایی دارند تعدادشان در کشور بسیار کم است اما به علت تغذیه نامناسب بیش ز 50 درصد مردم اصافه وزن دارند و میانگین کالری دریافتی توسط 20 درصد نسبت به حد مجاز بیشتر شده است.

وی افزود: همچنین مصرف نمک و شکر و چربی بیش از حد مطلوب است و هنوز مصرف اسید چرب ترانس به صفر نرسیده و یکی از اهداف وزارت بهداشت در سند کنترل بیمارهای غیرواگیر حذف اسید چرب ترانس است.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که باید نظارت‎ها بیشتر شود و آموزش و خواهش به تنهایی تأثیرگذار نخواهد بود.
(شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴) ۱۲:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها