سه شنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۱۰۵۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ارز آوری 300 میلیون دلاری صادرات میگو در گرو تأیید برجام

مدیر عامل اتحادیه آبزیان کشور گفت: با فراهم شدن شرایط رفع تحریم‌ها و استفاده از امکانات موجود صادرات میگو می‌تواند 300 میلیون دلار ارز آوری برای کشور داشته باشد.

ارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه آبزیان کشور در خصوص صادرات میگو اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 2 هزار تن میگو به کشورهای مختلف صادر شده که این میزان حدود 20 الی 25 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.
 
وی افزود: بازار اصلی میگو ایرانی کشورهای آمریکا و چین است که به سبب شرایط تحریم از طریق واسطه‌های اماراتی صادرات به این کشورها صورت گرفته است.
 
قاسمی با اشاره به جمع‌بندی 5+1 گفت: با نهایی شدن توافق هسته‌ای 5+1 و رفع موانع بانکی  حمل و نقل می‌توانیم با حذف واسطه‌ها به صورت مستقیم به اروپا، آمریکا و چین که بازارهای اصلی هستند صادرات داشته باشیم و از سویی آمریکا در راستای مسائل رفع تحریم تعهد کرده که شرایط واردات به کشور را تصویب کند.
 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در واقع با فراهم شدن شرایط رفع تحریم‌ها و استفاده از امکانات موجود در شرایط فعلی صادرات میگو می‌تواند 250 الی 300 میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشته باشد زیرا محصولات شیلاتی ایران از نظر کیفی بهترین محصول  در جهان هستند و از سویی با استفاده از حداکثر امکانات موجود کشور می‌توانیم تا 3 میلیارد دلار ارز آوری میگو را در کشور افزایش دهیم که همواره این امر مستلزم برنامه و مدیریت صحیح است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان

(سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴) ۰۹:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها