دوشنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۰۴۳۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

مردم قربانی های خود را از مراکز معتبر خریداری و کشتار کنند

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور توصیه کرد: برای نظارت بهداشتی و کنترل انتقال بیماری های دامی به انسان، انتظار می رود مردم دام های قربانی خود را از مراکز معتبر تحت نظارت سازمان دامپزشکی خریداری و کشتار کنند.

عباس عباسی  درخصوص عید مبارک قربان، افزود: نظارت بهداشتی ما برای عید قربان همانند سالهای گذشته است به طوری که اطلاعیه ها، دستورالعمل ها و بخشنامه ها در 16 شهریورماه سالجاری به استانداری ها و دانشگاه های علوم پزشکی تمام استان های کشورابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه طی سال های گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه های علوم پزشکی، استانداری ها، شهرداری ها، نیروی انتظامی، صداو سیما، اداره راه و ترابری و سازمان پایانه ها و رسانه های جمعی همکاری و مشارکت خوبی در این زمینه با سازمان دامپزشکی کشور داشته اند، گفت: علاوه بر دایر بودن کشتارگاه های صنعتی و سنتی استان ها و شهرستان ها در این روز شهرداری ها نیز جایگاه ویژه ای تدارک دیده اند تا دام های قربانی تحت نظارت های بهداشتی ذبح شوند.
مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی با اشاره به اینکه در روز عید قربان تمام ناظران شرعی و بهداشتی ما آمادگی لازم را دارند، گفت: یک تا دو روز قبل از عید سعید قربان کشتارگاه های صنعتی و سنتی، جایگاه های ویژه شهرداری، اکیپ های ثابت و سیار برای حضور دکتری، کارشناسان و کاردانان دامپزشکی تعبیه می شوند.
به گفته عباسی، سال گذشته در عملکرد نظارتی سازمان دامپزشکی 1041 دکتری دامپزشکی، 1610 بازرس بهداشت گوشت، 547 ناظر شرعی در قالب 890 اکیپ ثابت، 866 اکیپ سیار در اماکن عرضه دام شامل میادین دام، جایگاه های شهرداری و 370 کشتارگاه صنعتی و سنتی دام سراسر کشور حضور داشتند.
وی افزود: طبق بررسی ها، سال گذشته 215 هزار و 178 راس دام خریداری و نزدیک 96 هزار و 785 راس دام تحت نظارت دامپزشکی کشور کشتار بهداشتی شدند.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی توصیه کرد: مردم می توانند دام های قربانی خود را از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند و با مراجعه به کشتارگاه ها و جایگاه های ویژه برای معاینه بهداشتی قبل و بعد از کشتار به این مکان آورده و پس از بررسی گوشت قربانی تاییدیه دارای مهر دامپزشکی را اخذ کنند.

 

ایرنا

(دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴) ۰۹:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها