جمعه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۵
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۹۶۱۳
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های لبنی
اسماعیل خاتمی مقدم، رییس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران :

اعتماد زدایی از صنایع لبنی / مردم فکر می کنند افزایش قیمت لبنیات به جیب صاحبان واحد های لبنی می رود / سیاست های نادرست و شایعات عامل کاهش مصرف لبنیات

خاتمی مقدم، رییس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران هم در نشست فعالان صنایع لبنی استان های مازندران ،گیلان و گلستان با کانون صنایع غذایی ایران گفت : بالا رفتن قیمت محصولات لبنی در کنار کاهش کیفیت و کمیت آن سبب شده است تا اعتماد مردم نسبت به ماده غذایی کاهش یابد.

رییس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران در این نشست مشترک افزود : مجموعه صنایع لبنی، بازار و مردم به علت سیاست های نادرست اقتصادی در دولت های قبلی در تنظیم تولید کیفی و کمی محصولات لبنی مقصر هستند.

وی ادامه داد : تا کنون افزایش هزینه تولید شیر، محصولات لبنی و توزیع را مردم پرداخت کرده اند، ولی امروز دیگر نمی توان دست در جیب مردم کرد.

خاتمی مقدم با بیان اینکه مردم فکر می کنند افزایش قیمت لبنیات به جیب صاحبان واحد های لبنی می رود، گفت : به دلیل سیاست های نادرست و بی توجهی ها به اهمیت سلامت جامعه، مصرف لبنیات با شایعات کاهش محسوسی یافته است.

صادرات محصولات لبنی با کاهش مصرف محصولات لبنی از سبد خانوار

خاتمی مقدم به تامین کمتر از 20 درصد شیر خام مورد نیاز واحد های صنایع لبنی مازندران در داخل استان اشاره کرد و گفت که سالانه 45 میلیارد تومان برای حمل و نقل شیر از سایر استان های کشور برای تامین ماده اولیه صنایع لبنی مازندران هزینه می شود.

وی افزود : با این هزینه هر سال می توان دامداری هایی با دو هزار راس دام ایجاد و بیش از 20 هزار تن شیر خام در این دامداری های تولید کرد.

خاتمی مقدم با بیان اینکه هم اکنون کمتر از 40 درصد ظرفیت واحدهای لبنی مازندران فعال است ، گفت : توقع داریم هزینه حمل و نقل شیر خام صنایع لبنی مازندران در یک برنامه ریزی چند ساله برای تولید شیر با ایجاد دامداری های صنعتی از بین برود.

وی با بیان اینکه مازندران حدود 20 درصد محصولات لبنی کشور را تولید می کند ، افزود : پارسال 220 میلیون دلار محصولات لبنی از این استان به خارج از کشور صادر شد و باید گفت: از سه هزار و 400 تن ظرفیت ایجاد شده 2 هزار و 500 تن در شرکت کاله تولید شده و بقیه در سایر کارخانه‌ها تولید می‌شود.

او ادامه داد : البته افزایش صادرات محصولات لبنی با کاهش مصرف محصولات لبنی از سبد خانوار صورت گرفته است.

رئیس انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی مازندران با اعلام اینکه اگر روند اقتصاد فعلی در کشور دنبال شود سالانه با سقوط دو تا چهار کارخانه مواجه می‌‌شویم، افزود: تداوم این روند سبب شده تا 10 سال آینده بیش از 10 کارخانه قادر به ادامه فعالیت نباشند.

نشست مشترک کانون صنایع غذایی و انجمن صنایع غذایی مازندران 4

نشست مشترک کانون صنایع غذایی و انجمن صنایع غذایی مازندران 1

خاتمی مقدم: مردم فکر می کنند افزایش قیمت لبنیات به جیب صاحبان واحد های لبنی می رود، گفت : به دلیل سیاست های نادرست و بی توجهی ها به اهمیت سلامت جامعه، مصرف لبنیات با شایعات کاهش محسوسی یافته است.

(جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴) ۱۴:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها