سه شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۴۸۶۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

رایزن بازرگانی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت:​ رایزنان بازرگانی باید شناخت کافی از ظرفیت​های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری کشور هدف و همچنین شناخت کافی از کشور خود داشته باشند.

عبدالرحمان سلیمانی اظهار کرد:​ رایزنان بازرگانی تابع ضوابط خاصی، تعیین و انتخاب می‌شوند و این افراد باید دارای تحصیلات مرتبط در رشته‌های بازرگانی و بازرگانی بین‌المللی باشند.

وی‌ افزود: هر رایزن بازرگانی باید بتواند در جهت افزایش صادرات و تسهیل مبادلات تجاری از کشور خود به کشوری که به آن اعزام شده است، تلاش کند.

سلیمانی تصریح‌ کرد: رایزنان ​باید بتوانند سرمایه‌گذاران کشور هدف را به سمت سرمایه‌گذاری در کشور خود ترغیب کنند و حجم سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاری​های مشترک را بین کشور هدف و کشور خود افزایش دهند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز اظهار کرد: ​باید از طریق رایزنان بازرگانی، فعالان اقتصادی کشور هدف شناسایی و آن‌ها را به سرمایه‌گذاری و انجام فعالیت اقتصادی در کشور خودمان ترغیب کرد.

وی گفت: ​رایزن بازرگانی باید بتواند ظرفیت‌ها و فعالیت​های اقتصادی و تجاری کشور خود را متناسب با بازار کشور هدف شناسایی و به آن سمت و سو سوق دهد.

سلیمانی در ادامه در زمینه انتخابات هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی استان خاطرنشان‌کرد: تبعا افراد منتخب برای تصدی امور در اتاق‌های بازرگانی، باید دارای توانمندی و ظرفیت لازم کاری باشند و نسبت به وضعیت اقتصاد حوزه فعالیت خود، شناخت کافی داشته باشند.

وی اظهار کرد: مسئولان اتاق‌ها باید برای فعال کردن زمینه‌های مختلف اقتصادی دارای راهکارهای مناسب بوده و بتوانند با ارگان‌های مختلف اقتصادی و مدیریتی حوزه فعالیت خود، اعم از بخش خصوصی و دولتی تعامل مناسب برقرار کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز افزود: همچنین باید بتوانند در حوزه تصمیم​گیری‌های مدیریت کلان اقتصادی استان، نقطه نظرات کارکردی، راهبردی و عملیاتی ارائه دهند و همواره در مسیر همگرایی فعالان بخش خصوصی گام بردارند.

 

 

 

 

ایسنا

(سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳) ۱۳:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها