دوشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۴۸۲۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

قیمت مرکبات نسبت به ماه گذشته 20 درصد افزایش یافت

رییس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: قیمت تمام شده مرکبات کشور شامل نارنگی، پرتقال و همچنین نارنج نسبت به ماه پیش از آن 20 درصد افزایش یافته است.

حسین مهاجران در خصوص افزایش قیمت انواع پرتقال در سطح شهر اظهار داشت: پرتغال کوهستانی جیرفت از 3400 تومان به 4500 تومان رسیده و همچنین قیمت پرتقال تامسون شمال و رسمی کشور به ترتیب از 1500 تومان به 3000 تومان و رسمی نیز از 1800 تومان به 2500 تومان افزایش یافته است.

وی در خصوص افت کیفیت موز وارداتی نیز تصریح کرد: 75 درصد موز وارداتی ما از آفریقا و از کشور سومالی است که امسال به دلیل خسارت به پیاز موز ما شاهد افت کیفیت موز هستیم.

رییس اتحادیه میوه و سبزی تهران در خصوص 25 درصد دیگر واردات محصول نیز افزود: مابقی از اکوادور و بولیوی و از مرز ترکیه به کشور وارد می‌شود که کیفیت قابل توجهی ندارد.

مهاجران همچنین در خصوص افزایش قیمت ارز در بودجه سال آینده و تاثیر آن بر میوه وارداتی یادآور شد: ما در حال حاضر فقط اجازه واردات موز را داریم ولی آناناس و سایر میوه‌های وارداتی قاچاق است و اگر ارز 2850 تومان اجرا شود، قطعا قیمت موز و سایر میوه‌های وارداتی افزایش خواهد یافت.

 

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران، 

(دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳) ۰۹:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها