سه شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۴۶۰۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سبزی های معطررا جایگزین نمک کنید

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به روشهای کنترل فشارخون گفت: برای بهبود طعم غذا به جای نمک از انواع سبزی های معطر، سیر، آب لیمو و آب نارنج استفاده کنید.

مهدیه سادات حاجی میرزاده با بیان اینکه از غذاهای سرشار از فیبر چون نان سنگک و جو از نوع کم نمک، ماکارونی سبوس دار، میوه ها وسبزی های تازه استفاده شود توصیه کرد: روزانه حداقل پنج وعده در روز از سبزی ها و میوه ها استفاده کنید.

وی با اشاره به جایگزین کردن روغن های گیاهی آفتاب گردان، کانولا، روغن زیتون و... به جای روغن های حیوانی خاطرنشان ساخت : غذاهایی با حداقل اسید های چرب ترانس و اشباع را انتخاب کنید، از مصرف غذاهای سرخ شده، گوشت های پر چرب، کیک ها، کلوچه ها وشیرینی خامه ای که چربی بالا دارند پرهیز شود.

این کارشناس تغذیه با تاکید بر محدود کردن مصرف غذاهای کنسروی و غذاهای آماده که در خارج از منزل تهیه می شوند گفت: این غذا ها حاوی مقادیر زیادی نمک و چربی هستند.

حاجی میرزاده با اشاره به اینکه افراد مواظب نمک پنهان که در همه مواد غذایی وجود دارد باشند اظهار داشت : ادویه هایی را مصرف نمایند که در تهیه آن ها از نمک استفاده نشده باشد.

قدس آنلاین

(سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳) ۱۳:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها