یکشنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۴۵۱۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

این سبزیجات زمستانی را حتما در بشقاب غذا بگنجانید

مریم سادات کاظمی: امروزه همه افراد راجع به تغذیه متعادل و متنوع و تاثیر آن بر حفظ سلامتی کم و بیش اطلاعاتی دارند. در فصل زمستان نیز که شیوع بیماری های واگیر رایج تر است، این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می کند. مصرف بعضی سبزیجات در این روزهای سرد به تقویت بدن و مصون ماندن از بیماری ها کمک می کند.

کرفس

                                                                                             کرفس

 

آندیو ( کاسنی فرنگی)

 

هر 100 گرم آندیو خام یا پخته فقط 15 کیلو کالری دارد اما سرشار از پتاسیم است که ماده معدنی عالی برای تنظیم فشار خون است. به علاوه، منبع غنی از بتاکاروتن محسوب می شود که در مقابله با پیشرفت بیماری های قلبی عروقی مؤثر است. این سبزی زمستانی حاوی مقدار زیادی فیبرهای مفید است به خصوص در صورتی که به شکل پخته مصرف شود که باعث تسهیل عملکرد سیستم گوارشی می شود.

شلغم

                                                                                               شلغم

شلغم جز گروه سبزیجات چلیپایی از جمله گل کلم و کلم بروکلی است و در پیشگیری از پیشرفت بعضی از سرطان ها مفید خواهد بود. مصرف شلغم همچنین روش مناسبی برای تامین نیاز روزانه بدن به ویتامین C است زیرا یک عدد شلغم حاوی 11 میلی گرم از این ویتامین است. ویتامین C به خصوص در سلامت استخوان ها، محافظت در برابر عفونت ها و جذب آهن نقش دارد. کم کالری است زیرا آب زیادی دارد به طوری که هر 100 گرم آن به اندازه تقریبا یک شلغم 18 کیلو کالری دارد. 

 

قدس آنلاین

(یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳) ۱۳:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها