پنج شنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۴۲۰۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

پرورش ماهی خاویاری در قفس

رئیس موسسه تحقیقات شیلاتی کشور در بازدید از سایت شهید کثیری شهرستان نوشهر روستای شریعت آباد گفت: موسسه جهاد نصر پرورش ماهی درقفس را در ۱۶ قفس۳۰تنی آغاز می کند.

محمد پورکاظمی حل بحران آب شیرین موجود را روی آوردن به آب های شور دانست و بیان کرد: ما با در اختیار داشتن پهنه وسیع دریای خزر و تجربه دیگر کشور ها و کم شدن ذخایر دریای خزر مثل گونه ماهیان خاویاری با توسعه ماهیان در قفس و توسعه ماهیان بومی می توانیم خلا تولید خاویار ایران را پر کنیم.
وی افزود: این صنعت درکشور های دیگر انجام شده و تحقیقات  وسیعی در علوم شیلاتی  انجام داده و با همکاری جهاد نصر و 13پژوهشکده شیلاتی و همکاری محققین و سرمایه گذاران می توانیم از جمله کشورهای موفق در پرورش ماهی در قفس باشیم.
در این بازدید، مدیرعامل شرکت جهاد نصرحمزه نیز گفت: طرح پرورش ماهیان خاویاری در قفس در دریای خزر  به صورت مشترک بین شرکت جهاد نصر حمزه و شرکت حمل و نقل جهاد نصر اجرا می شود.
امینی فر درباره هدف موسسه جهاد نصر از ورود به این طرح گفت: علاقه مند هستیم نقشی را در تولید کشور به خصوص در بخش شیلاتی داشته باشیم و به اهداف نظام در تولید و خودکفایی کمک کنیم.
وی با اشاره اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در کشور های دیگر گفت: در کشور پتانسیل خوبی برای اجرای این طرح داریم و باید پس از تکمیل تحقیقات در مقیاس وسیع تر در شمال و جنوب، فعالیت خود را گسترش دهیم تا به هدف بعدی که اقتصادی و سود آوری برای سهامداران خودمان است، برسیم.
در این بازدید،رئیس موسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر نیز گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و کمبود آب در جهان پرورش ماهی در قفس در دریای خزر پس از مطالعه لازم می تواند گزینه مناسبی باشد.
محمود بهمنی با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی و لزوم جایگزین کردن محصولات کشاورزی به جای نفت افزود: وزارت جهادکشاورزی در سال های اخیر تلاش مناسبی را برای این امر در دریای خزر انجام داده است.
وی خاطرنشان کرد: کشورهایی مثل نروژ، چین و... اقدام به پرورش ماهیان در قفس کرده اند و کشور ما نیز با داشتن مراکز تحقیقاتی در سواحل دریای خزر و با هم افزایی و همسویی و استفاده از توانمندی های اجرایی بخش خصوصی و دولتی می تواند این امر را به سر انجام برساند.

 

 

 

 

 

تسنیم

(پنج شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳) ۱۰:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها