شنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۳ / ۰۸:۴۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۳۵۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

بازدید سرزده مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی از بازار دام سنگین مشهد

تب برفکی، پای مدیر کل دامپزشکی استان را به بازار دام سنگین مشهد باز کرد.

صبح امروز، مدیر کل دامپزشکی استان برای دومین بار طی 10 روز گذشته شخصا از این بازار بازدید سرزده داشت و از نزدیک اقدمات پیشگیرانه مجموعه دامپزشکی را در این بازار رصد کرد.

دکتر مجید روحانی نژاد در این بازدید از نزدیک با دامداران، چوبداران و مسئولان بازار یادشده صحبت نموده و برخی از موارد آموزشی را در ارتباطی چهره به چهره به آنها انتقال داد.

وی دراین بازدید از تمامی فعالان عرصه دام خواست تا نهایت دقت و تلاش خود را بکار بسته و از هرگونه جابجایی دام بدون مجوز دامپزشکی خودداری کنند و از تردد هرگونه خودرو و افراد متفرقه به واحدهای دامداری تحت پوشش جلوگیری کنند.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در حاشیه این بازدید یادآور شد: بازارهای دام به لحاظ ساختار خاص خود هم می توانند فرصت تلقی شده و هم تهدیدی برای سلامت باشند.

دکتر مجید روحانی نژاد که دراین بازدید، دکتر بهروز خسروی نیا، رئیس شبکه دامپزشکی مشهد نیز وی را همراهی می کرد در این باره گفت: هرگاه بازارهای دام همسو با ضوابط و ساختارهای مورد تائید دامپزشکی ایجاد و خدمات رسانی کنند فرصتی خواهند بود برای تامین دام و فرآورده های خام دامی بهداشتی، ایجاد اشتغال، افزایش تولید و ... و هرگاه مغایر با اهداف و رسالت های دامپزشکی فعالیت نمایند تهدید بزرگی برای سلامت دام و جامعه انسانی خواهند بود.

وی گفت: هدف دامپزشکی در بازارهای دام به حداقل رساندن مخاطرات برای دام ها و انسان ها و توجه به صنعت دامپروری و بهداشت دام است.

خاطرنشان می سازد تا کنون 32 کانون تب برفکی در استان شناسایی شده و اقدامات قرنطینه ای و امنیت زیستی دامپزشکی در این کانون ها اعمال شده است.

با توجه به اهمیت موضوع، دکتر محمد رشتی باف، معاون سلامت دامپزشکی استان نیز طی بازدیدی جداگانه از این مرکز و نیز بازار دام کشتارگاه صنعتی مشهد بر نحوه ضدعفونی و شستشوی خودروهای حامل دام که از کشتارگاه خارج می شدند بازدید کرد.

(شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳) ۰۸:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها