دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۳۸۶ / ۱۴:۲۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۱۹۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیرکل شیلات استان اصفهان:

تولید ماهیان پرورشی در اصفهان 15 درصد رشد یافت

در سال گذشته، بالغ بر 24 میلیون قطعه بچه ماهیان قزل‌‏آلا در استان اصفهان به تولید رسید.

مسعود شریعتی، مدیرکل شیلات استان اصفهان، درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت: در سال گذشته بالغ بر 2 هزار و 972 تن انواع آبزیان پرورشی در قالب 5/545 تن انواع ماهیان گرمابی، هزار و 572 تن ماهیان سردآبی و 5/854 تن ماهی در منابع آبی استان به تولید رسیده است.
وی، میزان تولید انواع آبزیان پرورشی در استان را سال گذشته با 15 درصد افزایش نسبت به سال 84 همراه دانست و افزود: بالغ بر 89 واحد فعال در رابطه با تولید ماهیان سردآبی در استان وجود دارد که این میزان واحد 187 نفر اشتغال‌‏زایی مستقیم را به دنبال داشته است.
شریعتی، قیمت تمام شده هر کیلوگرم ماهی قزل‌‏آلا سردآبی در سال گذشته را بالغ بر 15 هزار و 800 ریال اعلام کرد و اظهارداشت: همچنین قیمت فروش هر کیلوگرم قزل آلا در سال گذشته معادل 22 هزار و 500 ریال بوده است.
وی، عنوان کرد: شهرستان فریدونشهر با سهم تولید 6/40 و شهرستان سمیرم با 28 درصد تولید رتبه‌‏های اول و دوم تولید ماهیان سردآبی را در سال گذشته به خود اختصاص داده‌‏اند.
مدیرکل شیلات استان اصفهان، تعداد واحدهای فعال تولید ماهیان گرمابی را بالغ بر 334 واحد اعلام و خاطرنشان کرد: حدود 74 درصد این میزان تولید مربوط به استخرهای ذخیره آب کشاورزی بوده؛ ضمن آن‌‏که شهرستان اصفهان با سهم تولید 48 درصد و شهرستان مبارکه با 16 درصد تولید رتبه‌‏های اول و دوم ماهیان گرمابی را به خود اختصاص داده‌‏اند.
وی، با اعلام آن‌‏که در سال گذشته تعداد هشتاد فقره مجوز در قالب تولید پرورش ماهیان گرمابی، سردآبی و ماهیان زینتی در استان صادر شده، بیان کرد: همچنین تعداد 21 میلیون قطعه ماهیان زینتی و 24 میلیون قطعه بچه ماهیان قزل‌‏آلا و 2 میلیون قطعه بچه ماهیان گرمابی در استان تولید شده است.

(دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۶) ۱۴:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها