پنج شنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۸۶ / ۱۲:۴۵
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۵۰۷۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فراورده های روغنی
وزیر بهداشت:

مصرف روغن نباتی جامد در مراکز تهیه غذای دولتی ممنوع است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه گفت: در آخرین جلسه شورای سلامت با حضور رییس جمهوری ، مصوبه‌ای تصویب شد که بر اساس آن مراکز دولتی تهیه غذا، نباید از روغن جامد استفاده کنند.

دکتر "کامران باقری لنکرانی" در اولین سالگرد تاسیس معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این مطلب افزود: مراکز دولتی تنها مجازند از روغن‌های جامدی که اسید ترانس آنها کمتر از پنج درصد باشد، استفاده کنند.

به گفته لنکرانی ، به ازای هر یک درصد افزایش مصرف اسید موجود در روغن نباتی، حدود دو درصد شانس سکته قلبی افزایش پیدا می‌کند.

وی استفاده از روغن‌های مایع را بهترین جایگزین روغن‌های جامد دانست و گفت: این مراکز همچنین موظف هستند از نمک‌های مناسب و نمک یددار استفاده کنند، در غیر این صورت با آنان برخورد می‌شود.

وزیر بهداشت افزود: دو سال پیش به منظور متوقف کردن روند رو به رشد مصرف نوشابه، استفاده آن در ادارات ممنوع شد چرا که باید جلوی برخی از مسیرها که به سلامت جامعه ضرر می‌زنند را گرفت.

لنکرانی گفت: گزارش‌هایی دریافت کرده‌ایم که نوشابه‌های جایگزین نیز دچار مشکل هستند و از طرفی برخی از دوغ‌ها نیز شور هستند که با موسسات سازنده این دوغ‌ها در صورت استفاده نکردن از نمک مناسب و مشکل شور بودن دوغ ها، برخورد خواهیم کرد.

وزیر بهداشت در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: با شروع فصل تابستان نظارت بر بخش‌های کشاورزی بیشتر خواهد شد تا از آبیاری زمین‌ها با آب فاضلاب‌های خام جلوگیری کنیم.

وی دلیل اصلی بیماری "وبا" را آبیاری زمین‌های کشاورزی با آب فاضلاب‌های خام عنوان کرد و گفت: با نظارتی که در سال 85 داشتیم ، کمترین میزان وبا را در 40 سال گذشته شاهد بودیم اما نباید این نکته را فراموش کنیم که اصلی‌ترین راه جلوگیری از "وبا" توجه خود مردم و خانواده‌ها است.


(پنج شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۶) ۱۲:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها