جمعه / ۲۵ خرداد ۱۳۸۶ / ۱۸:۴۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۴۹۹۳
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کارگران قارچ سینا در خانه کارگر همدان تجمع کردند، این کارگران 320 میلیون تومان از کارفرما طلب دارند

جمعی از کارگران شرکت "قارچ سینا"، با تجمع در خانه کارگر همدان خواستار احقاق حقوق و مطالبات خود از کارفرمای این واحد شدند.

 به گزارش خبرنگار گروه کارگری ایلنا, نماینده کارگران معترض گفت: شرکت "قارچ سینا" همدان، اولین واحد تولید قارچ کشور است که به دلیل ضعف مدیریت، اکنون دچار بحران شده است.
وی با اشاره به اینکه در این واحد 85 کارگر به صورت قراردادی کار می‌‏کنند، افزود‌: کارگران قارچ سینا از سال 74 تا پایان 85 ، حدود 320 میلیون تومان مطالبات شامل حقوق, عیدی, بن کارگری و سایر مزایای قانونی از کارفرما طلبکارند.
این نماینده کارگران با اشاره به اینکه کارفرمای "قارچ سینا" طی چند سال اخیر، حقوق کارگران را به صورت علی‌‏الحساب پرداخت کرده‌‏است، ادامه داد: به طور مثال، حقوق فروردین و اردیبهشت ماه سال 86 جاری هر کارگر را به میزان 120 هزار تومان داده که با قانون مصوب شورای عالی کار مغایرت دارد .
وی از سابقه کار 15 تا 24 ساله بیشتر کارگران این واحد خبر داد و گفت: تامین‌‏اجتماعی نیز به دلیل واریز نشدن حق بیمه‌‏ها, اعتبار دفترچه‌‏های درمانی کارگران را تمدید نمی‌کند که این رویه به مشکل اساسی برای کارگران تبدیل شده است.
نماینده کارگران این واحد، با تاکید بر اینکه خوشبختانه این واحد از نظر تولید و فروش در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد، تصریح کرد: فقط ضعف مدیریت سبب بحران قارچ سینا شده است.
وی افزود‌‏: کارفرمای این واحد در طول چند سال اخیر تسهیلات کم بهره زیادی از بانکها و دولت گرفته‌ ‏است، اما متاسفانه آن را در جای دیگر هزینه کرده که امروز شاهد چنین بحران کارگری در واحد هستیم.
نماینده کارگران گفت‌‏: از مسوولان مربوطه استان همدان می‌‏خواهیم به مشکل این کارگران رسیدگی سریع کنند.

(جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۸۶) ۱۸:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها