یکشنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۳ / ۱۴:۰۱
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۴۹۸۱۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

قهوه دشمن پارکینسون

کسانی که قهوه زیاد مصرف می کنند با خطر کمتری برای ابتلا به پارکینسون مواجه هستند.

محققان دانشگاه لینشوپینگ سوئد جهش ژنتیکی ویژه ای را در افرادی مشاهده کرده اند که به مقدار زیادی قهوه می نوشند؛ تغییری که بدن را در برابر بیماری پارکینسون محافظت می کند. 


فاکتورهای وراثتی و محیطی در پیدایش بیماری ها با یکدیگر در تعامل هستند و تحقیقات اغلب بر شناسایی ژن هایی که ریسک ابتلا به بیماری ها را افزایش می دهند متمرکز است اما تغییرات ژنتیکی یا موتاسیون ها و عوامل محیطی گاه در برابر ظهور بیماری های خاص مقابله می کنند

   . قهوه



بیماری هایی مانند پارکینسون هم به لحاظ ژنتیکی و هم محیطی از پیشینه پیچیده ای برخوردار است. اما محققان جهشی را در ژنی به نام GRIN2A به عنوان فاکتور دفاعی در برابر پارکینسون مشاهده کرده اند. آنها با ترکیب یک عامل محافظتی از قبل شناخته شده یعنی کافئین و جهش ژنتیکی در ژن نامبرده به این نتیجه رسیدند که افرادی که این ترکیب را دارند با ریسک کمتری برای گسترش بیماری پارکینسون مواجه هستند. 


کافئین زیاد اثرهای مقابله ای در ایجاد و گسترش پارکینسون دارد که با تببین مولکولی قابل توضیح است. محققان بر این باورند که کافئین می تواند با یک گیرنده دوپامین در مغز در ارتباط باشد که به پارکینسون مرتبط است. 

سلامانه

(یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۳) ۱۴:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها