چهارشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۰
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۴۸۵۶۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

مصرف زیاد قهوه اعتیاد آور است

سه اصل اساسی در تغذیه مد نظر تمام متخصصین علم تغذیه است که این سه اصل عبارتند از تعادل و تناسب در مصرف مواد غذایی که با رعایت این سه اصل در تغذیه می‌توان با سلامت زیست.

دکتر تیرنگ نیستانی، متخصص تغذیه گفت: تغذیه با خصوصیات ظاهری مثل وزن، دور کمر و قد تا بخش‌های داخلی بدن مثل سلامت اندام‌ها و بافت‌های داخلی بدن و سلامت خون سر و کار دارد. بنابراین رعایت یک رژیم تغذیه‌ای متعادل و متنوع بسیار با اهمیت است.

وی ادامه داد: نوشیدنی‌هایی مثل قهوه و چای ارزش تغذیه‌ای به لحاظ تامین ریز مغذی‌های بدن ندارد، ولی حاوی مواد فعالی است که به لحاظ زیستی برای سلامت بدن مفید است. کافئین از جمله موارد زیستی است که علاوه بر خواص زیستی، خاصیت دارویی هم دارد و با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی قوی، اهمیت بسیار زیادی در خاصیت ضد سرطانی دارد. 

                                                                       قهوه

این متخصص تغذیه افزود: استفاده زیاد از قهوه، علاوه بر ایجاد حالت وابستگی شدید و تحریک عصبی و خواب زدگی در فرد، باعث تپش قلب و اضطراب می‌شود. افرادی که وابستگی شدید به قهوه پیدا می‌کنند، در شرایط عدم مصرف، دچار بی حوصلگی، استرس و اضطراب، عدم تمرکز و سر درد می شوند.

دکتر نیستانی تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان بهتر است افرادی که وابستگی شدید به مصرف قهوه دارند، تعداد دفعات مصرف و غلظت مصرف قهوه را کاهش دهند تا با توجه به ساعات روزه داری در طی روز، دچار علائم منفی عدم مصرف قهوه نشوند.


 باشگاه خبرنگاران

(چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳) ۰۹:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها